۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
۸۰ درصد خدمات اداری به طور شایسته ارائه نمی‌شود
معاون نوسازی اداری رئیس سازمان اداری استخدامی:

۸۰ درصد خدمات اداری به طور شایسته ارائه نمی‌شود

رفیع زاده، معاون نوسازی اداری رئیس سازمان اداری استخدامی کشور گفت: مردم ۸۰ درصد خدمات اداری را به طور شایسته و بایسته دریافت نمی‌کنند

به گزارش بازار، علاءالدین رفیع زاده معاون نوسازی اداری رئیس سازمان اداری استخدامی کشور گفت: ۵ عامل و متغیر اصلی وجود دارد که اگر در کنار هم قرار بگیرد دولت الکترونیک به معنای واقعی، اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: نخستین عامل، اصلاح فرآیند پیش از الکترونیکی کردن است؛ عامل دوم، ایجاد زیرساخت، سامانه‌ها و بانک‌های اطلاعاتی دربرگیرنده داده‌های لازم و ضروری برای ارائه خدمت است و عامل سوم، قوانین و مقرراتی است که رویه‌های لازم را برای الکترونیکی کردن خدمات و هوشمندسازی دولت و دولت الکترونیک فراهم می‌کند.

وی، چهارمین عامل را تبادل داده میان سامانه‌ها بیان و اضافه کرد: پنجمین عامل، خواست و اراده مدیرانی است که صاحبان این خدمات هستند.

معاون نوسازی اداری رئیس سازمان اداری استخدامی کشور گفت: در دستگاه‌های اجرایی، سامانه‌های لازم وجود دارد و تورم قوانین و مقررات داریم، اما تبادل بین داده‌ها و خواست و اراده مدیران نیز کم است بنابراین مردم ۸۰ درصد خدمات را آن گونه که باید، دریافت نمی‌کنند.

رفیع زاده افزود: تا زمانی که همه دستگاه‌های اجرایی و صاحبان در این سامانه‌ها با هم مرتبط نشوند و تبادل داده نکنند، موجب نارضایتی مردم می‌شود.

وی ادامه داد: در حال تنظیم برنامه‌ای هستیم و دو تا سه ماه آینده، آن را به عنوان برنامه اصلی در حوزه کلان برنامه تحول اداری و دولت الکترونیک در نظر می‌گیریم.

آقای رفیع زاده افزود: اجرا نشدن دقیق مصوبات نیز از دیگر مشکلات است.

کد خبر: ۱۱۹٬۱۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha