۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸
صرفه جویی ۵۴۳ میلیون مترمکعبی آب در قزوین هدف گذاری شده است
معاون عمرانی استاندار قزوین:

صرفه جویی ۵۴۳ میلیون مترمکعبی آب در قزوین هدف گذاری شده است

قزوین- معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: در برنامه ششم و هفتم توسعه، صرفه جویی ۵۴۳ میلیون مترمکعبی آب در استان هدف گذاری شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، علی فرخزاد اظهار داشت: از سال ۹۸ اقدامات موثری برای مدیریت منابع آبی و کنترل ذخایر زیرزمینی صورت گرفته و خوشبختانه طرح های اجرا شده منجر به صرفه جویی قابل توجهی در منابع آبی شده است.

وی بیان کرد: در برنامه ششم و هفتم توسعه پیش بینی شده تا ۵۴۳ میلیون مترمکعب آب در استان قزوین صرفه جویی و مدیریت شود که ۳۲۵ میلیون متر مکعب آن در برنامه ششم محقق خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار قزوین یادآورشد: با برنامه ریزی خوب شرکت آب منطقه ای در اجرای طرح های تعادل بخشی و همکاری موثر دستگاه قضایی و نیروی انتظامی با مسدود کردن چاههای غیر مجاز و کنترل اضافه برداشت چاههای مجاز از کاهش منابع زیرزمینی پیشگیری شده است.

فرخزاد اضافه کرد: در سال‌های اخیر انسداد چاه‌های غیر مجاز در قزوین به‌خوبی انجام شده اما در استان‌های همجوار از جمله زنجان و گیلان این  اتفاق رخ نداده و ما را دچار چالش کرده است.

وی اظهار امیدواری کرد با تداوم اجرای طرح های تعادل بخشی و مدیریت منابع آبی و مدیریت منابع در استان‌های همجوار بتوان از بحران آب در استان عبور کرد.

کد خبر: ۱۱۹٬۱۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha