۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳
راه حل کاهش دخالت دولت در بازار سرمایه؛ شورای عالی بورس رنگ و بوی دولتی دارد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با بازار:

راه حل کاهش دخالت دولت در بازار سرمایه؛ شورای عالی بورس رنگ و بوی دولتی دارد

صالحی عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس گفت: باید از نمایندگان حقیقی و حقوقی بازار سرمایه در ترکیب شورای عالی بورس استفاده شود.

مسلم صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با بیان اینکه بازار سرمایه باید مستقل باشد، گفت : ما باید حداقل دخالت دولت را در بازار سرمایه شاهد باشیم.

 وی بیان داشت: اگر لازم باشد تا اصلاح ساختاری در بازار سرمایه صورت می گیرد ما می توانیم  شرایط را به نحوی رقم بزنیم که نمایندگان حقوقی و حقیقی بازار سرمایه در شورای عالی بورس حضور پیدا کنند و حرف های خودشان را زده و دغدغه هایشان را مطرح کنند.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس بیان داشت: به نظر بنده باید از نمایندگان حقیقی و حقوقی بازارسرمایه در ترکیب شورای عالی بورس استفاده شود.

صالحی با بیان اینکه حضور نمایندگان حقیقی و حقوقی در شورای عالی بورس می‌تواند فضای موجود را تغییر دهد، بیان داشت: متاسفانه وقتی به فضای شورای عالی بورس نگاه می کنیم می بینیم  این فضا تماما رنگ و بوی دولتی به خود گرفته است، در صورتی که این فضا یک فضای آزاد در مباحث اقتصادی است.

وی تاکید کرد: حضور نمایندگان حقیقی و حقوقی در شورای عالی بورس حتما باعث می‌شود تا این افراد به سرعت از مصوبات باخبر شده و به موقع عکس العمل نشان دهند بنابراین  این مسئله مورد نیاز است که باید مدنظر قرار گیرد.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس اظهارداشت: با همه این تفاسیر اگر دولت فعلی  مسیر دولت قبل و سیاست‌های آن دولت را در بورس پی بگیرد قطعاً شرایط خوبی را در پیش نخواهیم داشت.

این نماینده مجلس اظهارداشت: امیدواریم دولت به معنای واقعی پای کار بورس بیاستد و این مشکلات را برطرف کند.

کد خبر: ۱۱۹٬۱۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha