۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶
عمر بالای ناوگان جاده ای مازندران ضد رونق تولید است
رئیس کانون انجمن های صنفی حمل و نقل مازندران:

عمر بالای ناوگان جاده ای مازندران ضد رونق تولید است

ساری- رستمی، رئیس کانون انجمن های صنفی حمل و نقل کالای مازندران عمر ناوگان جاده ای را در استان بالای ۲۸ درصد و مانع رونق تولید ذکر کرد.

رضا رستمی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ایمنی در جاده ها دغدغه همه مردم و بخش خصوصی و دولتی است، افزود: جاده های کشور به دلیل عمر بالای ناوگان فاقد ایمنی هستند.

وی عمر ناوگان جاده ای را در کشور بالای ۲۵ سال ولی در مازندران ۲۸.۵ سال ذکر کرد و گفت: عمر ناوگان در کشورهای دیگر حداکثر پنج سال است.

وی با اظهار اینکه نه تنها عمر ناوگان ما حل نشد بلکه یکسری مشکلات به بخش حمل و نقل افزوده شد، گفت: هشت سال قبل ارزش افزوده ای را به حمل ونقل اضافه کردند و این سبب شد که کسی حاضر به سرمایه گذاری در این بخش نباشد.

رستمی یادآور شد: پس از هشت سال دولت و مجلس به این نتیجه رسیدند که ارزش افزوده بخش حمل و نقل را حذف کنند ولی شورای اقتصادی عوارض جاده ای را ۹ درصد افزایش داد و شاهد رشد ۲۲۵ درصدی در این حوزه هستیم.

این فعال بخش خصوصی ادامه داد: انتظار ما این است که مجلس به دغدغه بخش خصوصی و حمل و نقل توجه کند زیرا زمانی به رونق تولید خواهیم رسید که حمل و نقل پویا داشته باشیم.

وی ادامه داد: برخی قوانینی که مصوب می شود بدون توجه به نظر کارشناسی تشکل های بخش خصوصی است و انتظار ما این برای توسعه استان باید بخش خصوصی توجه شود.

کد خبر: ۱۱۹٬۰۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha