۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲
بروزرسانی دستورالعمل ورود مسافران هوایی به ایران

بروزرسانی دستورالعمل ورود مسافران هوایی به ایران

مدیرکل دفتر ایمنی و تضمین کیفیت فرودگاه امام خمینی گفت: ارائه تست PCR منفی ۹۶ ساعته کرونا به همراه گواهی کامل واکسیناسیون برای تمام مسافران غیرایرانی بالای ۱۲ سال برای ورود به کشور الزامی است.

به گزارش بازار، محمدرضا سیف مدیرکل دفتر ایمنی و تضمین کیفیت فرودگاه امام خمینی گفت: طبق آخرین دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ابلاغیه وزارت راه و شهرسازی، همچنین ارائه تست PCR منفی ۹۶ ساعته برای مسافران ایرانی الزامی است.

وی در ادامه افزود: مسافران غیرایرانی در صورتی که گواهی واکسن و تست PCR منفی ۹۶ ساعته نداشته باشند اجازه ورود به کشور را ندارند و همکاران ما در شهر فرودگاهی امام خمینی به شدت نظارت و پیگیری می‌کنند.

سیف گفت: در صورتی که شرکت‌های هواپیمایی طبق بخشنامه دستورالعمل‌ها را رعایت نکنند گزارش آن به سازمان هواپیمایی کشوری ارسال خواهد شد و طبق قوانین سازمان هواپیمایی با شرکت هواپیمایی متخلف برخورد می‌شود.

سیف تاکید کرد: به هیچ عنوان اجازه ورود مسافر مشکوک یا بدون تست PCR و همچنین بدون گواهی واکسن کرونا به کشور داده نمی‌شود و همچنین به شرکت‌های هواپیمایی تاکید می‌گردد: باید طبق دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و وزارت راه و شهرسازی مسافر پذیرش کنند.

کد خبر: ۱۱۹٬۰۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha