۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
حمله تروریستی علیه لوله انتقال گاز/ از سرگیری صادرات از هفته آینده
جزییات انفجار خط لوله گاز صادراتی به ترکیه

حمله تروریستی علیه لوله انتقال گاز/ از سرگیری صادرات از هفته آینده

صادرات روزانه ۲۹ میلیون مترمکعب گاز به ترکیه

مدیرعامل دیسپاچینگ شرکت ملی گاز با بیان اینکه هنوز دولت ترکیه هیچ اظهار نظر رسمی در رابطه با انفجار خط لوله گاز صادراتی ایران به ترکیه نکرده اند، گفت: شرکت ملی گاز آمادگی خود را برای تعمیر سریع تر اعلام کرده و حداکثر ظرف یک هفته آینده صادرات گاز ما به این کشور از سر گرفته خواهد شد.

بازار- جمشیدی دانا مدیرعامل دیسپچینگ شرکت ملی گاز در گفتگو با بازار در رابطه با جزییات حمله تروریستی به خط لوله گاز صادراتی ایران به ترکیه گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی در ساعت ۶:۵۰ صبح امروز به دلیل آتش سوزی که رخ داد شیر گاز را بستیم و صادرات گاز قطع شد.

جمشیدی دانا با بیان اینکه دولت ترکیه و شرکت بوتاش تاکنون هیچ اظهار نظری در این رابطه نداشتهاند، گفت: اخبار غیر رسمی اعلام شده از طرف مسئولین محلی این کشور حکایت از این دارد که این انفجار ناشی از یک اقدام خرابکارانه و تروریستی بوده است.

مدیرعامل دیسپچنیگ شرکت ملی گاز همچنین اعلام کرد: دو احتمال در رابطه با این حمله تروریستی وجود دارد. احتمال اول این است که این انفجار بر اثر یک حمله انتهاری بوده است. اما احتمال دومی هم وجود دارد و آن این است که فرد تروریست بمب را کار گذاشته اما موفق به ترک به موقع نشده و خود او هم در هنگام انفجار جان خود را از دست داده است.

به گفته او، محل انفجار دو کیلوکتر از مرز ما فاصله دارد و جبران تمامی خسارت های وارده برعهده دولت ترکیه است. با این وجود مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در تماسی که با مدیرعامل شرکت بوتاش گرفتند، اعلام کردند امادگی لازم را برای تعمیر این خط لوله را دارند.

جمشیدی دانا همچنین گفت: خبری از میزان خسارت وارد شده به این خط لوله نداریم ولی این چندمین بار است که این خط لوله مورد حمله تروریستی قرار می گیرد. آخرین بار حدود دو سال پیش بود که گروه تروریستی p.k.k این خط لوله را منفجر کرده بود.

از سر گیری صادرات از هفته آینده

او با بیان اینکه تعمیر خط لوله معمولا بین ۳ تا یک هفته طول می کشد، گفت: معمولا حداکثر بعد از ۷ روز صادرات از سرگرفته می شود مگر اینکه عمق خسارت خیلی زیاد بوده باشد.

به گفته جمشیدی دانا، منطقه ۸ عملیات انتقال گاز برای تسریع در تعمیر خط لوله آماده است. در صورت اعلام نیاز تیم های خود را به منطقه اعزام خواهیم کرد در غیر این صورت که خود این کشور تعمیر این خط لوله را انجام خواهند داد.  

 این مقام مسئول در شرکت ملی گاز همچنین اعلام کرد که روزانه حدود ۲۹ میلیون مترمکعب گاز به ترکیه صادر می شود.

کد خبر: ۱۱٬۸۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha