دفتر اتاق مشترک ایران و برزیل در شهر سائوپائولو فعال شد
سفیر ایران در برازیلیا:

دفتر اتاق مشترک ایران و برزیل در شهر سائوپائولو فعال شد

قریبی، سفیر ایران در برازیلیا از گشایش دفتر اتاق مشترک ایران و برزیل در شهر سائوپائولو به عنوان نخستین نمایندگی بخش خصوصی ایران در برزیل خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، دفتر اتاق مشترک ایران و برزیل فعالیت خود را در شهر سائوپائولو آغاز کرد؛ سفیر ایران در برازیلیا با اعلام این خبر ظرفیت تجاری بین دو کشور را بیش از فروش چند قلم کالای مشخص دانست و بر لزوم سرمایه‌گذاری مشترک تاکید کرد.

حسین قریبی، سفیر ایران در برزیل با اشاره به حجم بیش از چند میلیارد دلاری مراودات تجاری بین دو کشور خواستار حفظ، گسترش، پایداری و متنوع‌سازی روابط دو طرف شد.

او به نقش و جایگاه دو کشور ایران و برزیل در منطقه خود و همچنین پتانسیل‌ها و هم‌پوشانی اقتصادهای دو کشور تاکید کرد و گفت: ظرفیت تجاری بین ایران و برزیل بسیار بالاتر از فروش چند قلم کالای اساسی کشاورزی بوده و می‌تواند علاوه بر حفظ و توسعه وضع کنونی به تعاملات متنوع بازرگانی با حضور شرکت‌های متوسط و کوچک دو طرف گسترش یابد.

قریبی یادآورشد: رفع موانع از جمله فراهم شدن بستر بانکی، خط مستقیم کشتیرانی و خط مستقیم هوایی تسهیل‌گر این اهداف خواهد بود.

سفیر ایران در برزیلیا، کشور برزیل را عضو موثر مرکوسور (کشورهای عضو بازار مشترک آمریکای ‌جنوبی) معرفی و در مقابل ایران را بازار بزرگی در مجاورت آسیا، اوراسیا و خاورمیانه توصیف کرد و افزود: ایران می‌تواند تسهیل‌گر فعالیت بین دو حوزه مرکوسور و اورآسیا باشد. شرکای اصلی تجاری ایران شامل چین، روسیه، هند و آفریقای جنوبی که به همراه برزیل اعضای گروه بریکس هستند، شرکای مهمی برای برزیل محسوب می‌شوند و این نشانگر ظرفیت‌های با برای گسترش سطح مناسبات ایران و برزیل است.

در همین رابطه فخرالدین عامریان، رئیس اتاق مشترک ایران و برزیل هم هدف اصلی از گشایش دفتر این اتاق در برزیل را پس از فعالیت پنچ ساله در ایران، تسهیل تجارت برای تجار و بازرگانان در راستای ایجاد چشم اندازی مطلوب برای پایداری و توسعه تجارت بین دو کشور عنوان کرد.

این فعال اقتصادی رفع موانع قانونی، تعرفه‌ای و غیرتعرفه‌ای موجود به منظور بهبود در تراز تجاری دو کشور را به عنوان درخواست اصلی از مقامات ذی‌ربط برزیلی برای رونق تجارت بین دو طرف مطرح کرد و از لزوم تمرکز دولت‌ها برای تسهیل روند تجارت و سرمایه‌گذاری سخن گفت.

کد خبر: ۱۱۸٬۹۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha