برگزاری سومین نمایشگاه توانمندی‌های قنادان ایران
رئیس اتحادیه قنادی و شیرینی فروشی اعلام کرد

برگزاری سومین نمایشگاه توانمندی‌های قنادان ایران

رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران گفت: سومین نمایشگاه توانمندی‌های قنادان ایران با حضور فعالانی در حوزه زنجیره تامین و توزیع شیرینی برگزار می‌شود.

به گزارش بازار، علی بهرمند رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران گفت: تجارب دو نمایشگاه قبلی، نشان داد قنادان ایرانی در نوع خود و منطقه دارای ارزشمندی‌ها، استعدادها، خلاقیت‌ها، توانمندی‌ها و نوآوری‌های بسیاری هستند.

وی ادامه داد: استقبال و تقاضا برای شرکت در نمایشگاه‌های قبلی و همچنین حضور بسیار ارزشمند و پرشور بازدیدکنندگان و علاقمندان و فعالان این حوزه، اتحادیه را بر آن داشت تا امسال نیز برای برگزاری این نمایشگاه تدارک ببیند. هر چند نتوانستیم از تمامی متقاضیان و فعالان برای شرکت در این نمایشگاه دعوت به عمل آوریم؛ اما این مهم موجب شد در آینده فضای بزرگتری مانند نمایشگاه بین‌المللی را برای برگزاری نمایشگاه شیرینی و شکلات اختصاص دهیم.

بهرمند افزود: در نمایشگاه امسال تنها حدود ۴۰ تا ۵۰ شرکت‌کننده در فضای نمایشگاهی هتل المپیک در پروسه زمانی ۹ آذرماه لغایت ۱۲ آذرماه حضور خواهند داشت.

وی تصریح کرد: نمایشگاه محل تبادل نظر میان تولیدکننده و توزیع کننده است؛ لذا موجب رونق و رشد خواهد شد. اگر چه مشکلاتی نظیر مالیات، افزایش مزد کارگر و هزینه‌های پرورش کارگر متبحر و کاردان، زیاد است؛ اما عشق به کار و امید در فعالان این رشته از کار، باعث استقبال زیادی گردید.

رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران درخصوص تاثیر حضور فعالان این صنف در نمایشگاه‌های بین‌المللی اظهار داشت: همکاران ما در حوزه تولید مواد اولیه و ماشین آلات به روز عمل می‌کنند و نسبت به گذشته پیشرفت‌ها و نوآوری‌های خلاقانه زیادی صورت گرفته است. امروز؛ عصر ارتباطات است و حضور این فعالان در نمایشگاه‌های اروپایی و حس رقابت، موجب پیشرفت شده در غیر این صورت محکوم به حذف هستند.

وی در خصوص تنوع تولید شیرینی در ایران بیان داشت: به گفته رئیس اتحادیه جهانی شیرینی، با توجه به سفرهای زیادشان به اقصی نقاط جهان و شرکت در بسیاری از نمایشگاه‌های دنیا، تنوع در انواع شیرینی در ایران در مقایسه با کشورهای دیگر دنیا بسیار عالی و بی‌نظیر و غیر قابل مقایسه است. اکنون برخی از تولیدکنندگان به کشورهای استرالیا، کانادا، آمریکا و حوزه خلیج فارس صادرات دارند. با توجه به این امر تلاش‌های زیادی با سازمان توسعه تجارت جهانی انجام داده‌ایم؛ اما متاسفانه با اینکه صادرات می‌تواند ارزآوری بسیار خوبی برای کشور داشته باشد، اما راه برای صادرات را هموار نکرده‌اند و خیلی قوی در صادرات عمل نشده است. شاید در مقایسه با جهان اول نباشیم، اما نمره بسیار خوبی به قنادان ایرانی تعلق گرفته است.

بهرمند در خصوص جایگاه شیرینی‌های سنتی گفت: در چند سال اخیر سعی کردیم تا در این حوزه تولیدات را به روز کنیم؛ خصوصاً شیرینی‌های خشک که موفق شده‌ایم؛ چرا که جایگاه ویژه‌ای در خانه‌های ما دارند.

وی در خصوص برگزاری مسابقات کیک در کشور افزود: امسال چهار دوره مسابقه در این زمینه برگزار کردیم که از سراسر کشور و حتی ترکیه در آن شرکت کردند. سال آینده می‌خواهیم این مسابقه را بین‌المللی کنیم. مسابقات کیک در ایران، تورنتو کانادا، بیرمنگام انگلیس و استانبول ترکیه برگزار می‌شود. امیدواریم بتوانیم برندگان مسابقات کیک در ایران را در مسابقات بیرمنگام انگلیس شرکت دهیم.

رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران در پایان گفت: بیش از ۱۶۰ قلم مواد اولیه در صنعت شیرنیی استفاده می‌شود که بیشتر از خارج وارد می‌شود. اقلامی مانند روغن، آرد و شکر در ایران تهیه می‌شود که پایه تولید آن هم از خارج وارد می‌شود. واردات از کشورهای اسپانیا، هلند، ترکیه، سریلانکا، ویتنام، چین و فرانسه انجام می‌شود.

کد خبر: ۱۱۸٬۹۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha