۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳
هزار تن زرشک از کشاورزان خراسان جنوبی به صورت توافقی خریداری شد
مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی:

هزار تن زرشک از کشاورزان خراسان جنوبی به صورت توافقی خریداری شد

بیرجند- ضیائیان احمدی، مدیر تعاون روستایی خراسان‌جنوبی گفت: بالغ بر هزار تن زرشک از کشاورزان خراسان‌جنوبی با اعتبار حدود ۲۰ میلیارد تومان به صورت توافقی خریداری شد.

وحید ضیائیان احمدی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهارکرد: تشکل‌های بخش کشاورزی خراسان‌جنوبی در زمینه خرید توافقی بسیاری از محصولات کشاورزی ورود پیدا کرده‌اند اما یکی از شاخص‌ترین این محصولات زرشک است.

مدیر تعاون روستایی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در زمینه خرید توافقی محصول استراتژیک و ارزشمند زعفران نیز مراکز خرید متعددی در خراسان‌جنوبی داریم اما خرید تضمینی که برای آن اعتبار دولتی در نظر گرفته شده جهت این محصول توسط صندوق حمایت بخش کشاورزی انجام می‌شود.

ضیائیان احمدی با اشاره به اینکه تاکنون بالغ بر هزار تن زرشک تن و بخشی زرشک خشک شده از کشاورزان ارزشمند خراسان‌جنوبی خریداری شده است، گفت: برای خرید این هزار تن مبلغی در حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

وی ادامه‌داد: ما در خراسان‌جنوبی یک مرکز خرید در بیرجند، دو تا مرکز خرید در قاین(یک مرکز در قاین و یک مرکز در سده)، یک مرکز در سربیشه و یک مرکز خرید نیز در شهرستان درمیان داریم تا با این خرید توافقی بتوانیم اندکی به کشاورزان استان کمکی کرده باشیم.

مدیر تعاون روستایی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تشکل‌های بخش کشاورزی خراسان‌جنوبی در زمینه بازاریابی برای محصولات کشاورزی اقدامات بسیار ارزشمندی انجام داده‌اند، گفت: بیشتر زرشک تازه به بازار تهران ارسال شده و بقیه نیز به دیگر استان‌ها ارسال شده است.

ضیائیان احمدی یادآور شد: از آنجایی که خرید زرشک به صورت توافقی انجام می‌شود، نمی‌توان گفت که هر کیلو زرشک به چه میزان خرید می‌شود، چرا که بسته به کیفیت و توافق و مناطق و ... متفاوت است اما بی شک تلاش ما بر این است که هیچ کشاورزی آسیب نبیند.

کد خبر: ۱۱۸٬۹۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha