۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۹
تجارت گران با زندگی کودکان| طرح جامع «ساماندهی کودکان کار» کلید می‌خورد
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس به بازار خبر داد

تجارت گران با زندگی کودکان| طرح جامع «ساماندهی کودکان کار» کلید می‌خورد

سید کریم حسینی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از تشکیل کمیته ای مرکب از کمیسیون اجتماعی مجلس و دستگاه‌های ذیربط برای تهیه طرحی جامع جهت «ساماندهی کودکان کار» در مجلس خبر داد.

سید کریم حسینی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، از تشکیل کمیته مرکب از کمیسیون اجتماعی مجلس و دستگاه‌های ذیربط برای تهیه طرحی جامع جهت «ساماندهی کودکان کار» در مجلس خبر داد.

وی تاکید کرد: موضوع کودکان کار از هفته‌های گذشته در دستور کار کمیسیون اجتماعی قرار گرفته است و پیرو این دستور کار ما جلساتی را با حضور وزیر دادگستری و دستگاه‌های ذیربط به ویژه سازمان بهزیستی برگزار کردیم و در این جلسات وضعیت کودکان کار مورد بررسی قرار گرفت.

 این نماینده مجلس با بیان اینکه وضعیت کودکان کار در شرایط فعلی کشور مناسب نیست، اظهار داشت: کودکان کار منظر بدی را در شهرها ایجاد کرده و ظلمی که به آنها می شود قابل پذیرش نیست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سوء استفاده گری برخی از افراد از کودکان کار بیان داشت: متاسفانه دلالانی در این بخش وجود دارند و از کودکان سوء استفاده می کنند لذا قطعاً کمیسیون اجتماعی مجلس به شکل جدی طرح ساماندهی کودکان کار را برای حل این معضلات دنبال خواهد کرد.

حسینی با بیان اینکه پشت پرده فعالیت کودکان کار تجارتی در دو بخش نهفته است، اظهار داشت: یک بخش از تجارت مربوط به زباله گردی است که تجارت قابل توجه ای است و یک بخش دیگر آن مربوط به  کودکانی است که در سر چهارراه به کارگیری می شوند و هزینه های هنگفتی از قبل فعالیت های آنها به جیب سودجویان می رود.

وی با بیان اینکه ساماندهی این وضعیت سخت نیست، اظهار داشت: البته باید گفت تعداد کودکان و مساحتی که این فعالیت هاصورت می گیرد زیاد نیست ولی ما معتقدیم که بودن یک کودک هم در این شرایط زیاد بوده و قابل توجه است و زیبنده دین و فرهنگ ما نیست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به آمار دقیق کودکان کار در کشور اظهار داشت: آمارهایی در این زمینه داده می‌شود اما ما قصد داریم در کمیته مذکور آمار و اطلاعاتی دقیقی را درباره این مسئله به دست بیاوریم تا آمارها در این بخش روشن شود.

وی تاکید کرد: ما در این طرح می کوشیم تا یک فضای پوششی برای کودکان کار در نظر بگیریم تا در مسیر درست اجتماعی قرار بگیرند چراکه قطعاً این فضا وجود دارد، هم برای تحصیل این افراد و هم حمایت از خانواده های آنها.

کد خبر: ۱۱۸٬۹۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha