۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۹
نیاز گوشت قرمز کشور ۸۸۰ هزار تن است| هر عشایر برای ۲۰ نفر گوشت تولید می کند
رئیس سازمان امور عشایر ایران:

نیاز گوشت قرمز کشور ۸۸۰ هزار تن است| هر عشایر برای ۲۰ نفر گوشت تولید می کند

یاسوج- رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: نیاز گوشت قرمز در کشور ۸۸۰ هزار تن بوده که از این میزان ۲۰۰ هزارتن آن توسط عشایر تولید می‌ شود.

به گزارش خبرنگار بازار، شاهپور علایی مقدم عصر دوشنبه در نشست شورای عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، افزود: در کشور، یکهزار و ۳۵۰کانون عشایری وجود دارد و بر اساس برآوردها هر فرد عشایری برای۲۰ نفر از جمعیت کشور گوشت تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه خدمات مورد نیاز جامعه عشایری، آبرسانی، پوشش اینترنت، تامین آرد، سوخت رسانی و بهسازی جاده های عشایری است، گفت: در سال های گذشته ۷۰ درصد اعتبارات مالیات به جمعیت شهری و ۳۰ درصد به جمعیت عشایری و روستایی اختصاص داده می شد.

علایی مقدم افزود: با تصویب برنامه ششم کشور ۲۰۰ میلیارد تومان از این محل به عشایر تخصیص داده شده است.

وی با بیان اینکه در این سفر ۲۴ میلیارد تومان برای تأمین آب شرب، تجهیزات و پروژه‌های آبرسانی عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده می شود، گفت: مدیریت و برنامه ریزی نیز ۲۴ میلیارد نیز برای راه‌های عشایر این استان اختصاص دهند تا مشکلات عشایر استان در بخش راه و آب مرتفع شود.

علایی با بیان اینکه عشایر نقش مهمی در تقویت اقتصاد ملی کشور دارند و با تقویت کانونهای عشایر اقتصاد ملی نیز تقویت می شود، گفت: در سال های گذشته، بودجه عشایر کشور سالانه ۳۰ میلیارد تومان بوده که با ایجاد ظرفیت‌های قانونی این میزان اکنون ۱۰۰ برابر شده و اکنون بودجه عشایر کشور به طور مستقیم و غیر مستقیم سه هزار میلیارد تومان است.

وی تصریح کرد: از گذشته تاکنون روش زندگی عشایر منحصر بفرد بوده و زندگی عشایری کمترین فشار را به سفره‌ های زیرزمینی وارد می‌کند و این قشر تولید کننده، نقش بی بدیلی در اقتصاد و توسعه پایدار کشور دارد و سیاست دولت یکجانشینی عشایر نیست.

کد خبر: ۱۱۸٬۸۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha