۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶
نوسازی ۷۶ هزار دستگاه خودرو
رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها عنوان کرد

نوسازی ۷۶ هزار دستگاه خودرو

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: ۷۶ هزار دستگاه خودرو را نوسازی کرده ایم که اگر با همین روال پیش برویم در سال جاری و سال آینده نیز به این میزان نوسازی خودرو اضافه می‌شود.

به گزارش بازار، مهدی جمالی نژاد، درباره نوسازی خودروهای فرسوده افزود: یکی از موضوعاتی که گریبان گیر همه شهرهای بزرگ و کلانشهر هاست، بحث آلودگی هواست و متاسفانه علی رغم تمام زحماتی که دستگاه‌ها می‌کشند، آلودگی سال به سال بیشتر می‌شود.

وی گفت: اقداماتی که دستگاه‌ها باید انجام دهند متناسب با ماموریت‌های خود دستگاه بسیار متنوع است، اما ماموریتی که وزرات کشور باید انجام دهد به ویژه از طریق سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی است.

جمالی نژاد افزود: برای ما حمل و نقل عمومی مهم است و با وجود این که در دوران کرونا شاید تشویق و ترغیب کمتری برای استفاده از حمل و نقل عمومی صورت می‌گرفت، اما باید مردم را برای استفاده از حمل و نقل عمومی ترغیب کنیم تا به صورت آزمایشی بیشتر از این وسایل استفاده کنند و استفاده از خودروهای شخصی را کمتر کنند.

وی گفت: موضوع نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی سال‌های سال است که درباره آن بحث می‌شود، اما به آن اندازه که باید و شاید در این خصوص اقدامی صورت نگرفته است.
رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها افزود: خوشبختانه اخیرا ما در وزارت کشور قرارگاهی در این خصوص تشکیل دادیم و موضوع نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از اتوبوس و تاکسی را در دستور کار داریم که خبرهای خوبی را در حوزه حمل و نقل عمومی می‌شنویم و به غیر از بحث اتوبوس و تاکسی، حمل و نقل انبوه‌تر مانند مترو نیز مورد توجه است.

وی گفت: در حوزه خرید اتوبوس‌های نو اتفاقات خوبی در حال افتادن است به ویژه در بحث استفاده از اتوبوس‌های ساخت داخل که همه تلاش می‌کنند این مسیر طی شود.

جمالی نژاد افزود: در بحث تاکسی‌ها نیز همکاران تلاش می‌کنند که از ناوبران حمایت کنند و برای نوسازی ناوگان تسهیلات در نظر گرفته شده هر چند که اکنون پرداخت این تسهیلات متوقف شده است که این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: بحث بیمه تامین اجتماعی رانندگان ناوگان و ناوبران حمل و نقل عمومی نیز در دستور کار است که به صورت آزمایشی طی ماه جاری بیمه رانندگان نیز در دستور کار قرار گیرد.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: همه این مسایل کمک می‌کند که ناوگان حمل و نقل عمومی پویا شود، تلاش می‌کنیم که زمینه داخلی سازی صورت و تولید داخل در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: هم اکنون ۷۶ هزار دستگاه خودرو را نوسازی کرده ایم که اگر تسهیلات پرداخت شود و با این سرعت پیش برویم به همین میزان نیز طی امسال و سال آینده نوسازی خودرو صورت می‌گیرد.

جمالی نژاد گفت: تاکسی‌ها همه در حوزه بخش خصوصی هستند که نیاز به تسهیلات ارزان قیمت دارند و باید این حمایت‌ها صورت گیرد.

کد خبر: ۱۱۸٬۸۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha