الکترونیکی شدن فرایند تجارت خارجی کشور
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت اعلام کرد

الکترونیکی شدن فرایند تجارت خارجی کشور

رهبری، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت (تتا) گفت: همه موارد مربوط به تجارت خارجی کشور تا قبل از گمرک و تبادل میان دستگاه‌ها، به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

به گزارش بازار، علی رهبری در نشست خبری یک سالگی رتبه بندی کسب‌وکارهای الکترونیکی، با تاکید بر این که این مرکز بعد از این تتا خوانده خواهد شد افزود: امروز به دنبال آن هستیم که نقش عامل انسانی با هوشمند سازی شبکه به حداقل برسد.

وی اضافه کرد: در صدور کارت بازرگانی هم اکنون بخشی از فرآیندها با دخالت انسان و بخشی بصورت الکترونیک انجام می‌شود، اما به زودی این فرآیند کاملا الکترونیک و بدون دخالت عامل انسانی انجام خواهد شد.

رهبری با بیان اینکه پرونده‌های ثبت سفارش هم روند توسعه را طی می‌کنند گفت: امیدواریم تا پایان امسال خدمات حوزه تجارت وزارت صمت، به صورت الکترونیک و هوشمند انجام شود.

رهبری افزود: امسال ۱۰۴ هزار و۷۳ فروشگاه دارای نماد هستند ضمن اینکه در سه ماهه نخست سال آینده خدمات صمت در حوزه تجارت علاوه بر الکترونیکی شدن به صورت هوشمند انجام می‌شود که به نوعی انقلاب و تحول اداری ملموس و عملیاتی اتفاق خواهد افتاد.

وی با اشاره به بکارگیری مناسب امضا الکترونیک در کشور افزود: در حوزه ارائه نماد الکترونیک، کاهش، زمان صدور مجوز و تنظیم نظام رتبه بندی هم اقداماتی انجام شده است. ضمن اینکه امروز در یک سالگی رتبه بندی، دو شرکت برای اجرای نظام رتبه بندی همراه ما هستند و امروز تک اپراتوری در این حوزه وجود ندارد.

کد خبر: ۱۱۸٬۸۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha