۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۷
 چرا هزینه زیان‌دهی خودرو را مردم بپردازند؟
کارشناس صنعت خودرو:

چرا هزینه زیان‌دهی خودرو را مردم بپردازند؟

خلخالی، کارشناس صنعت خودرو گفت: سیاست گذاری معیوب در این صنعت نشان می دهد اگر مجدداً افزایش قیمت ها لحاظ شود تغییری در این صنعت اتفاق نخواهد افتاد.

به گزارش بازار، ابوالفضل خلخالی، عضو هیات علمی دانشگاه و کارشناس صنعت خودرو در این نشست گفت: متاسفانه ما به صنعت خودرو بی‌مهری می‌کنیم. مدیریت ناصحیح عامل این روزهای شرکت های خودروسازی است. همیشه مدیریت های پیچیده به همراه رانت و فساد عاملی شده تا دانش فنی در این بخش به مزیت اقتصادی ختم نشود.

وی با بیان اینکه بهره رانتی و مدیریت های غیر کارشناسی صنعت خودرو را دچار مشکل کرده است، افزود: اما سوال اینجاست چرا با وجود این همه زیان در تولید هیچ مدیری در این صنعت استعفا نمی دهند؟ سیاست گذاری معیوب در این صنعت نشان می دهد اگر مجدداً افزایش قیمت ها لحاظ شود تغییری در این صنعت اتفاق نخواهد افتاد. باید فکر اساسی در مدیریت این بخش کرد.

خلخالی نیز در ادامه این نشست گفت: ساختار مدیریت در صنعت خودرو باید اصلاح شود. اگر دولت ها اجازه تغییر سیاست گذاری ها را نمی دهند چرا باید برای افزایش قیمت ها تلاش کرد! اگر ظرفیت افزایش یابد نیاز بازار رفع واختلاف قیمتی حذف می شود. من معتقدم قیمت گذاری دستوری اشتباه هست. باید معلوم شود خودروسازی دولتی یا خصوصی است.

خلخالی راهکار صنعت خودرو را خصوصی سازی دانست و گفت: به نظر من برای یک بار تصمیم بگیریم خودروساز دولتی است و باید افزایش تولید را برای مدیریت بازار انجام دهیم. نگویید نمی شود بگویید ما نمی توانیم. اگر خودروساز می خواهد افزایش قیمت دهد باید شفافیت قیمت گذاری، افزایش تیراژ، برنامه افزایش کیفیت و توسعه محصول را انجام دهد.

کد خبر: ۱۱۸٬۷۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha