۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۲
دوگانه تعیین قیمت قیر بورسی و غیر بورسی؛ تلاشی برای آزاد کردن قیمت قیر| نگذاشتیم قیر ۲۰ میلیون شود
عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با بازار:

دوگانه تعیین قیمت قیر بورسی و غیر بورسی؛ تلاشی برای آزاد کردن قیمت قیر| نگذاشتیم قیر ۲۰ میلیون شود

دنیامالی عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: برخی در تلاش هستند تا با شکل‌گیری فضایی دو گانه مابه‌التفاوت قیمت بورسی قیر با قیمت تعیین شده اخیر، قیمت قیر را به قیمت آزاد برسانند.

احمد دنیامالی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار با اشاره به ادعای رانت موجود در مابه‌التفاوت قیمت بورسی قیر با  قیمت تعیین شده اخیر، گفت: قیر در هر تن حدود ۹.۵ میلیون تومان قیمت گذاری شده و فضاسازی موجود، فضاسازی بی موردی است چراکه این قیر تحویل دستگاه‌ها می‌شود.

دنیامالی بیان داشت :۴۸ درصد از این قیر به وزارت راه و شهرسازی، بخشی از آن به بنیاد مسکن و بخشی هم به مجوعه های دیگر اختصاص پیدا می‌کند لذا اختصاص این قیر یک سقف دارد و براساس آن سقف قرار است که این قیر تحویل دستگاه‌ها شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: مابه‌التفاوت قیمت بورسی قیر با  قیمت تعیین شده اخیر، فاصله چندانی هم ندارد که بخواهیم از شکل‌گیری رانت در این بخش صحبت کنیم.

وی تاکید کرد: برخی در تلاش هستند تا با شکل‌گیری این فضا یعنی دو گانه مابه‌التفاوت قیمت بورسی قیر با  قیمت تعیین شده اخیر، قیمت قیر را به قیمت آزاد برسانند.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: ما اگر افزایش قیمت قیر را متوقف نمی‌کردیم، قیمت قیر به ۱۵ الی ۲۰ میلیون تومان در هر تُن می‌رسید و این کار کاری عاقلانه بوده و در این بخش هم وزیر نفت و وزیر راه و شهرسازی همکاری لازم را داشتند و کمیسیون عمران مجلس هم وقت زیادی را برای آن صرف کرد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: با این حال اگر رانتی در زمینه قیر و یا مشکلی از این دست ایجاد شود دستگاه های نظارتی وجود دارند تا سوءاستفاده‌ای از قیر صورت نگیرد.

وی با بیان اینکه به صورت عام نیاز داریم که وضعیت قیر را مدیریت کنیم،بیان داشت: با این حال اگر قرار بود ما پیرو قیمت هایی که ارائه می شود حرکت کنیم،خیلی از جاده‌های ما به همین شکل باقی می ماند و قیمت تمام شده ما بسیار افزایش می یافت، بنابراین امیدواریم دستگاه‌ها با مراقبت بیشتری طوری عمل کنند که یک بخشی از مشکلات جاده‌های روستایی و شهرهای کوچک حل شود.

کد خبر: ۱۱۸٬۷۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha