۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۰
۱۲ واحد تولیدی قزوین به چرخه تولید بازگشتند
رئیس سازمان صمت قزوین:

۱۲ واحد تولیدی قزوین به چرخه تولید بازگشتند

قزوین- افضلی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین گفت: با اقدامات صورت‌گرفته در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال جاری ۱۲ واحد تولیدی و صنعتی از رکود خارج شده و به چرخه تولید بازگشتند.

عزیزالله افضلی در حاشیه جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار بازار درباره پرداخت تسهیلات جهش تولید در استان اظهار داشت: واحدهای تولیدی موجود در نقاط محروم برای دریافت این وام باید پیشرفت فیزیکی صفر درصد داشته و در نواحی کم‌برخوردار حداقل ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در ساخت سوله و تجهیزات داشته باشند.

وی ادامه داد: با این حال تا امروز ۱۱ کارخانه و واحد صنعتی برای گرفتن تسهیلات جهش تولید ثبت نام کردند که بر این اساس پرداخت ۴۵۷ میلیارد تومان وام به آن‌ها در گردش کار قرار گرفته است.

پرداخت ۵۰۶ وام رونق تولید
دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قزوین از پرداخت ۵۰۶ فقره تسهیلات رونق تولید در استان خبر داد و گفت: در این حوزه از نظر تعداد پرداخت این تسهیلات در کشور رتبه هشتم و از لحاظ میزان پرداختی در رتبه ششم قرار داریم.

افضلی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون درخواست اخذ ۳۷۳ وام رونق تولید به ارزش سه هزار و ۲۷۶ میلیارد تومان را در سامانه بهین‌یاب ثبت کردیم که پرداخت ۱۷۴ وام به ارزش مجموع ۱۴۰۰ میلیارد تومان را در ستاد تسهیل مصوب کردیم و از این مقدار هم ۵۰۵ میلیارد تومان به واحدهای تولیدی و صنعتی پرداخت شده است.

۱۳۵ میلیارد تومان وام بازسازی صنایع پرداخت شد
رئیس سازمان صمت قزوین در ادامه به پرداخت تسهیلات طرح تام برای تکمیل واحدهای صنعتی نیمه‌تمام و توسعه معادن کوچک اشاره کرد و گفت: سهم استان از کل تسهیلات طرح تام ۱۲۰۰ میلیارد تومان است.

افضلی افزود: همچینن در سال جاری ۲۰۳ میلیارد تومان تسهیلات موضوع بند الف تبصره قانون بودجه سال ۱۴۰۰ را جذب کردیم که ۷۰ درصد از این تسهیلات برای تأمین نقدینگی واحدهای تولیدی و ۳۰ درصد هم به تأمین سرمایه ثابت آنها اختصاص خواهد یافت.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه تسهیلات بازسازی و نوسازی صنایع فرسوده هم تاکنون ۴۱ فقره وام به ارزش ۱۳۵ میلیارد تومان پرداخت کردیم که بانک‌های تجارت، صادرات و ملت در این زمینه پیشرو بودند.

افضلی در پایان درباره دستاوردهای کارگروه رفع موانع تولید قزوین بیان کرد: با اقدامات صورت‌گرفته در کارگروه اساسی ستاد رفع و موانع تولید استان ۱۲ واحد تولیدی و صنعتی از رکود خارج شده و به چرخه تولید برگشتند.

کد خبر: ۱۱۸٬۶۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha