۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲
نسخه ۱۵.۷ iOS به زودی منتشر خواهد شد| نسخه ۱۶ سال آینده در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت
تازه های فناوری؛

نسخه ۱۵.۷ iOS به زودی منتشر خواهد شد| نسخه ۱۶ سال آینده در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت

پس از انتشار نسخه iOS ۱۵ و سری بعدی آیفون ۱۳، اکنون به نظر می رسد شرکت اپل به دنبال بهینه سازی سیستم عامل iOS کرده و خبرها حاکی از انتشار نسخه ۱۶ این سیستم عامل محبوب در سال آینده است.

به گزارش بازار، پس از انتشار نسخه iOS ۱۵ و سری بعدی آیفون ۱۳، اکنون به نظر می رسد شرکت اپل به دنبال بهینه سازی سیستم عامل iOS بوده و خبرها حاکی از انتشار نسخه ۱۶ این سیستم عامل محبوب در آینده نزدیک و احتمالا سال آینده میلادی است. 

هر نسخه iOS یک ویژگی مهم و تغییرات ظاهری محسوس را به همراه داشته است؛  از تغییر ساختار ویجت ها گرفته تا حالت تاریک. اما iOS همچنان می‌تواند از برخی اصلاحات جدید برای مدیریت بهتر نحوه استفاده روزانه از آیفون خود بهره مند شود.

البته تا زمان ارائه نسخه ۱۶ iOS به احتمال زیاد، شرکت اپل بر اساس رویه سنتی خود، چند آپدیت جدید برای نسخه ۱۵ ارسال خواهد کرد. 

با iOS ۱۵.۲ که در حال حاضر در حال آزمایش است، اپل بر روی عرضه ویژگی‌های مهم در به‌روزرسانی‌های .۱ بیشتر تمرکز کرده است. در سال‌های گذشته، شاهد بودیم که ترک‌پد در iOS ۱۳.۴ در کنار ProRes در iOS ۱۵.۱ در اکتبر سال جاری منتشر شد و تا زمانی که iOS ۱۶ با تغییرات مهم و بزرگ منتشر شود، انتظار نسخه iOS ۱۵.۷ چندان بعید نیست.

اپل سعی می کند در هر نسخه جدید iOS از انواع مدل های آیفون پشتیبانی کند. مثلا iOS ۱۵ از iPhone ۶S به بالا پشتیبانی کرده که در سال ۲۰۱۵ سوانه بازار شد.

بر همین اساس، انتظار اینکه iOS ۱۶ حداقل از سری آیفون ۷ پشتیبانی کند نیز چندان دور از ذهن نخواهد بود. اما طبیعتا برخی ویژگی ها که عمدتاً نیازمند ویژگی های سخت افزاری  خاص مانند مشخصات دوربین یا تراشه در مدل های خاص آیفون است، برخی محدودیت ها برای استفاده از نسخه کامل ۱۶ iOS ایجاد خواهد کرد. 

هر نسخه iOS دارای یک ویژگی اصلی است، اما با اینحال، یک سری پیشرفت های جزئی در طول زمان ارائه یک نسخه منتشر می شود. برای مثال، اگر هنوز یک آیفون ۸ دارید، ممکن است از مزایای برخی از ویژگی‌های iOS ۱۶ بهره ببرید، اما به احتمال زیاد ویژگی بزرگی را که اپل به نمایش خواهد گذاشت از دست خواهید داد.

با تمامی این اوصاف باید منتظر ماند تا نسخه جدید iOS که اپل قول داده تا سال آینده میلادی روانه بازار کند، منتشر شده تا ببینیم کدام نسخه های آیفون قابلیت بهره وری حداکثری از نسخه جدید این سیستم عامل محبوب را خواهند داشت. 

کد خبر: ۱۱۸٬۶۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha