۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۴
۲۴هزار هکتار اراضی دولتی برای طرح جهش مسکن در آذربایجان غربی تامین شد
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی:

۲۴هزار هکتار اراضی دولتی برای طرح جهش مسکن در آذربایجان غربی تامین شد

ارومیه- حمزه لو، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به اجرای طرح جهش تولید مسکن توسط دولت سیزدهم گفت: برای اجرای این طرح در استان ۲۴ هزار هکتار اراضی دولتی تامین شد.

محسن حمزه لو در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه بر اساس طرح جهش تولید مسکن توسط دولت سیزدهم در کشور ۴ میلیون واحد مسکونی در کشور احداث می‌شود، افزود: سهم استان از این طرح ۱۷۸ هزار و ۹۳۶ واحد بر اساس نیازسنجی شهرستان ها است.

وی با بیان اینکه هم اکنون زمین مورد نیاز برای اجرای ۳۵ هزار واجد شرایط در استان را هم داریم افزود: مشکلی از بابت تأمین زمین برای ساخت مسکن در استان وجود ندارد و دستگاه‌های اجرایی نیز باید در سریع‌ترین زمان ممکن اراضی مورد نظر را در اختیار راه و شهرسازی قرار دهند.

حمزه لو با بیان اینکه در سه ماه گذشته اراضی مورد نیاز برای ۲۲۳ هزار واحد مسکونی در قالب این طرح تأمین شده است، گفت: بر اساس تجارت طرح مسکن مهر و طرح ملی اقدام تلاش شده اراضی تأمین شده برای طرح جهش تولید مسکن دارای خدمات زیربنایی باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۹ هزار و ۳۷ نفر از این استان برای طرح ملی مسکن ثبت‌نام کردند، اضافه کرد: سقف وام برای ساخت مسکن در طرح جهش تولید در ارومیه ۳۵۰ میلیون تومان در سایر شهرها ۳۰۰ میلیون و روستاها ۲۵۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۲۰ ساله است که ۵۰ تا ۸۰ درصد اعتبارات مورد نیاز ساخت واحد مسکونی را تأمین می‌کند.

حمزه لو ادامه داد: با توجه به وضعیت بخش مسکن آذربایجان‌غربی می‌توان با تعیین تکلیف اراضی تصرفی و شناسایی ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی، حجم قابل توجهی از چشم‌انداز تولید ۴۲ هزار واحد مسکن برای مدت مشخص در استان را تحقق داد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی تاکید کرد: ظرفیت‌های قانونی استفاده از اراضی دولتی ابلاغ شده که تغییر کاربری زمین‌ها، الحاق به محدوده و شناسایی اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی از جمله آن‌هاست.

کد خبر: ۱۱۸٬۶۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha