۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷
ضرورت تغییر ریل اقتصادی بودجه و نحوه اداره کشور
رئیس سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد

ضرورت تغییر ریل اقتصادی بودجه و نحوه اداره کشور

میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: توجه به فرهنگ از اولویت‌های دولت و حاکمیت است، اما باید در حوزه فرهنگی متولی مشخص داشته باشیم.

به گزارش بازار به نقل از سازمان برنامه و بودجه کشور، امروز نشست هم اندیشی لایحه بودجه ۱۴۰۱ در حوزه فرهنگ با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

سید مسعود میرکاظمی در این نشست افزود: با وجود صرف بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در هشت سال گذشته شاخص‌های کلان کشور وضعیت خوبی ندارد.

وی با اشاره به ضرورت تغییر ریل اقتصادی بودجه و نحوه اداره کشور گفت: در حال حاضر در بخش فرهنگ یا حوزه‌های اجتماعی شاهد زیاد شدن سازمان‌ها و دستگاه‌ها هستیم درحالیکه این بخش نیاز به متولی مشخص دارد.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: در بودجه سال آینده در بخش فرهنگ هم مانند بخش‌های اقتصادی ما ابتدا برنامه امضا می‌کنیم و براساس اثربخشی و پیشرفت برنامه منابع تخصیص می‌دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این نشست، افزود: منابع مالی در بخش فرهنگ نیاز به مدیریت بهتری دارد و در کمیسیون فرهنگی دولت طرحی در این زمینه در حال پیگیری است.

سیدمحمد مهدی اسماعیلی تصریح کرد: وزارت ارشاد از رویکرد برنامه محوری سازمان برنامه و بودجه در حوزه فرهنگ حمایت می‌کند و برنامه‌های حوزه فرهنگ در این بخش نهایی شده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی هم در این نشست ضمن حمایت از تغییر ریل اقتصادی بودجه کشور در حوزه فرهنگ گفت: مهم‌ترین نیاز فعلی بخش فرهنگی کشور کارآمد و اثر بخش‌تر شدن منابع و نحوه مدیریت است.

کد خبر: ۱۱۸٬۶۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha