۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
دولت ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس:

دولت ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد

زنجان-نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر کشور ۳۵۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد و به اندازه کل بودجه کشور کسری داریم.

به گزارش خبرنگار بازار، حجت‌الاسلام مهدی باقری ظهر یکشنبه در جشنواره جهادگران علم و فناوری بسیج که در محل جهاد دانشگاهی زنجان برگزار شد، اظهار کرد: در سال ۱۳۰۴ قانون حمایت از اختراعات تصویب شد و  پس از آن قانون اجرای اختراعات، ثبت اختراعات و ایده‌ها در طول ۱۰ ها سال تصویب شده است. 

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون جدید به دنبال حمایت از فرآیند و فرآورده است، گفت: این قانون برای فعالان حوزه حق تلقی می‌شود.

باقری با اشاره به تاکیدات رهبری در خصوص علم ابراز کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند با ورود در اقتصاد، این مشکل را حل کنند.

وی گفت: ورود به شرکت‌های دانش‌بنیان علاوه بر افزایش درآمد، اعتلای کشور را به همراه دارد و افراد با این دو هدف می‌توانند وارد حوزه دانش‌بنیان شوند و اگر به سمت مسائل فناورانه حرکت نکنیم، با مشکل مواجه خواهیم شد و دیگر امروز روش‌های سنتی پاسخ‌گو نیست.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی به مشکلات اقتصادی کشور در بخش بودجه اشاره کرد و یاد آور شد: در حال حاضر کشور ۳۵۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد و به اندازه کل بودجه کشور کسری داریم تا علاوه بر پرداخت بدهی، درآمد و هزینه‌های امسال برابر باشد.

باقری تصریح کرد: فعالان بخش علمی و فناوری کشور به جای اینکه منتظر حمایت و گلایه باشند باید قوانین موجود را مطالعه کنند.

کد خبر: ۱۱۸٬۶۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha