۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
سه راهکار اساسی برای برای تقویت زنجیره ارزش در بخش کشاورزی
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد:

سه راهکار اساسی برای برای تقویت زنجیره ارزش در بخش کشاورزی

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس جزئیات تاثیر جلوگیری از خام فروشی و تقویت زنجیره غذایی برای جهش تولید را تشریح کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی اکبری، درباره نامگذاری سال ۹۹ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال "جهش تولید" گفت: به دلیل اهمیت زنجیره ارزش و عرضه در بخش کشاورزی برای ایجاد و ساماندهی آن بارها درباره این موضوع بحث و بررسی های مختلفی صورت گرفته و حتی در این حوزه بانک تخصصی نیز در حال فعالیت است و مقوله زنجیره ارزش غذایی برای رفع نیاز داخلی و حتی ورود به حوزه صادرات می تواند اثرات قابل توجهی در حوزه جهش تولید داشته باشد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: تاکید ریاست مجلس بر «گسترش صنایع تکمیلی، تبدیلی و بسته بندی در بخش کشاورزی  به منظور جلوگیری از خام فروشی و تقویت زنجیره غذایی برای رفع نیاز داخل و گسترش صادرات » که در اولویت های ۱۰ گانه در ارتباط با تاکید بر ظرفیت های قانونی و پژوهشی  برای تحقق «جهش تولید»، در همین راستا است.

وی ادامه داد: تقویت بنیان‌های بازار محصولات کشاورزی، ارتقای زنجیره ارزش این محصولات از مزرعه تا سفره و تامین مالی داخلی زنجیره ارزش از طریق پرداخت انواع تسهیلات از جمله تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری، سه راهکار اصلی در راستای  تقویت زنجیره ارزش در بخش کشاورزی است.

اکبری با بیان این که زنجیره عرضه کارآمد محصولات کشاورزی می‌تواند نقش کلیدی در کاهش فقر و امنیت غذایی در کشورهای در حال توسعه جهان بازی کند، تاکید کرد: افزایش بهره‌وری و ایجاد زنجیره ارزش را از راهبردهای اساسی توسعه بخش کشاورزی است که تاثیر خود را بر مقوله تولید و فعال کردن هر چه بیشتر این حوزه نیز می گذارد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خاطرنشان کرد: تقویت و حمایت از زنجیره تولید محصولات کشاورزی موجب افزایش ارزش افزوده، کاهش هزینه تمام شده، رشد کیفیت محصولات و نهایتا رونق اقتصادی جامعه می شود، از این نظر اهمیت زنجیره تولید محصولات کشاورزی در مقوله جهش تولید نباید سبک شمرده شود.

اکبری همچنین با اهمیت « زنجیره عرضه محصولات کشاورزی » تاکید کرد و گفت: اهمیت زنجیره ارزش و عرضه در بخش کشاورزی برای ایجاد و ساماندهی آن بر کسی پوشیده نیست اما اگر به دنبال تاثیرگذاری این مساله بر حوزه اقتصاد کلان کشور و رونق تولید هستیم، باید نگاه ویژه حمایتی به این مقوله داشته باشیم.

وی تاکید کرد: ارائه تسهیلات برای حمایت از تولیدکنندگان نوپای عرصه کشاورزی و یا کشاورزان سنتی نیازمند آموزش به روزرسانی و حمایت های مالی است و توجه به این امور برای تاثیرگذاری این حوزه بر رشد و رونق تولید کشور الزامی است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، دکترعلی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی در نامه های جداگانه به کمیسیون ویژه حمایت تولید ملی و مرکز پژوهش های مجلس با ابلاغ اولویت های ۱۰ گانه بر ظرفیت های قانونی و پژوهشی «جهش تولید» تاکید کرد.

کد خبر: ۱۱٬۸۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha