۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۶
ثبت اطلاعات ۳ هزار واحد مسکونی آسیب دیده در زلزله هرمزگان
استاندار هرمزگان خبر داد

ثبت اطلاعات ۳ هزار واحد مسکونی آسیب دیده در زلزله هرمزگان

هرمزگان- استاندار هرمزگان گفت: تا کنون دو هزار و ۲۰۸ واحد احداثی و ۸۰۰ واحد تعمیری کارشناسی و اطلاعات خانوارها در سیستم ثبت شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی در نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله زده هرمزگان که شامگاه امروز با حضور دستگاه های اجرایی و خدمات رسان برگزار شد، اظهار کرد: تا کنون دوهزار و ۲۰۸واحد احداثی و ۸۰۰ واحد تعمیری کارشناسی و اطلاعات خانوارها در سیستم ثبت شده است.

وی افزود: برخی از منازل روستاهای سیاهو نیز در اثر وقوع زلزله دچار آسیب شده است که شهروندان نباید در این خصوص نگرانی داشته باشند و کار جمع آوری اطلاعات و بررسی منازل آسیب دیده تا اخرین مورد ادامه خواهد داشت.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه هم اکنون ۱۹ پیمانکار در شش منطقه به صورت همزمان مشغول به کار هستند، اضافه کرد: به منظور تسهیل خدمات دهی به روستائیان و برای پیشگیری از تردد مردم به مرکز استان برای تشکیل پرونده، سرتیم های بنیاد مسکن در دهیاری های روستاهایی که به دفاتر پیشخوان دسترسی ندارند، مستقر و پرونده متقاضیان دریافت تسهیلات را تشکیل می دهند.

دوستی بیان کرد: تمامی دهیاری ها و شهرداری ها مکلف هستند در مناطق متأثر از زلزله، پروانه ساخت واحدهای آسیب دیده را بدون دریافت هیچ هزینه ای صادر کنند.

استاندار هرمزگان همچنین از الحاق محدوده به شهر فین و روستای رضوان خبر داد و گفت: این محدوده برای ساخت خانه هایی در نظر گرفته شده که در بافت ناکارآمد و یا در مسیر رودخانه های فصلی و مسیل ها قرار گرفته اند.

نحوه تأمین آب برخی از روستاهای زلزله زده، طرح مطالعه گسل های مناطق زلزله زده، پیش بینی راه اندازی ۳۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام پیش ساخته در مناطق و تأمین سوخت تانکرهای آبرسان، از دیگر موضوعات مطرح شده و مورد بررسی در نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله زده هرمزگان بود.

کد خبر: ۱۱۸٬۶۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha