۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲
۳۰ واحد صنعتی در خراسان شمالی احیا شدند| تأمین مواد اولیه عمده‌ترین مشکلات
رئیس اداره طرح و برنامه‌ریزی صنعت و معدن خراسان شمالی:

۳۰ واحد صنعتی در خراسان شمالی احیا شدند| تأمین مواد اولیه عمده‌ترین مشکلات

بجنورد- رئیس اداره طرح‌ها و برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: طی یکی دو سال اخیر با انجام عارضه‌یابی، توسط کلینیک‌های تخصصی صنعتی، ۳۰ واحد صنعتی در استان احیا شد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی، مهیار مشایخی با اشاره به احیا ۳۰ واحد صنعتی در استان، اظهار داشت: با توجه به این‌که ۵۰ درصد واحدها نگاه سنتی و بسته دارند، ممکن است عارضه‌یابی را قبول نداشته باشند.

 وی افزود: عارضه‌یابی واحدهای صنعتی در سال‌های اخیر در دو بخش عمومی و دو بخش تخصصی انجام‌شده که عمدتاً مشکلات در بخش عمومی مربوط به بدهی بانکی، صدور اجرائیه، مشکلات مالیاتی، تأمین اجتماعی و بدهی‌های آب، برق و گاز است.

رئیس اداره طرح‌ها و برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی مشکل در تأمین مواد اولیه، عدم رقابت‌پذیری در بازارها، بالا بودن هزینه‌های جاری، تکنولوژی قدیمی، عدم رعایت ذخیره انرژی، تک‌محوری بودن مدیر یا مالک یک کسب‌وکار، برند سازی نکردن، عدم تشکیل سندیکا، عدم آشنایی با ابزارها، عدم گرایش به سمت بازاریابی مدرن، فاینانس، بورس کالا و فرا بورس را ازجمله مشکلات در بخش تخصصی ذکر کرد.

 مشایخی تصریح کرد: برای عارضه‌یابی واحدها، بازدیدهای میدانی انجام می‌شود که درنهایت برای رفع مشکلات این واحدها، راهکار ارائه می‌شود.

کد خبر: ۱۱۸٬۵۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha