۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان برای نوسازی صنایع آذربایجان شرقی
استاندار آذربایجان شرقی خبرداد؛

استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان برای نوسازی صنایع آذربایجان شرقی

تبریز- استاندار آذربایجان شرقی گفت: از توان شرکت‌های دانش‌بنیان برای نوسازی صنایع آذربایجان شرقی استفاده می کنیم.

به گزارش خبرنگار بازار، استاندار آذربایجان شرقی صبح امروز یک شنبه در ادامه بازدید از واحدهای صنعتی و تولیدی، از خط تولید شرکت بلبرینگ‌سازی ایرانیان در شهرک صنعتی غرب تبریز بازدید و عارضه یابی مسائل و مشکلات آن را در دستور کار قرار داد.

عابدین خرّم در این بازدید با گزارش مسئولان و مدیران مربوطه، در جریان روند تولید در این کارخانه و موانع و مشکلات آن قرار گرفت و با حضور در سالن‌های تولید و بسته‌بندی، با کارگران این واحد صنعتی درخصوص مشکلات آنان گفت‌وگو کرد.

 وی در گفتگو با خبرنگاران هدف از این بازدیدها را بررسی مسائل و مشکلات اختصاصی هر صنعت و اخذ تصمیمات متناسب برای اصلاح وضعیت واحدهای مشکل‌دار عنوان کرد و گفت: این بازدیدها به دنبال بررسی‌های تخصصی در کارگروه عارضه‌یابی انجام می‌شود و تلاش بر این است که تصمیمات اخذ شده در جهت رشد و ارتقای وضعیت صنایع باشد.

همچنین در جلسه‌ای که پس از این بازدید با حضور استاندار آذربایجان شرقی تشکیل شد، گزارشی از آخرین وضعیت شرکت بلبرینگ‌سازی ارائه شد. در این نشست، ابتدا مدیران شرکت بلبرینگ‌سازی گزارشی از آخرین وضعیت تولید و روند احیا و فعال‌سازی آن ارائه و سپس مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط، توضیحات لازم درخصوص مشکلات مطرح‌شده را بیان کردند.

استاندار آذربایجان شرقی پس از شنیدن گزارش‌های مربوطه، بازنگری اساسی در وضعیت کارخانه بلبرینگ‌سازی را ضروری دانست و گفت: بلبرینگ‌سازی یکی از صنایع ارزشمند و باسابقه استان است که بعد از یک دوره رکود، به چرخه تولید بازگشته، اما هنوز به وضعیت مطلوب نرسیده است.

وی با قدردانی از زحمات و تلاش‌های مدیران این شرکت، اظهار داشت: قبل از بازدید امروز، کمابیش از وضعیت شرکت اطلاع داشتیم و قبل از تحویل شرکت، شاهد اعتراض‌های کارگری و رکود و تعطیلی آن بودیم؛ اما از زمان تحویل، اقداماتی برای فعال‌سازی آن انجام شده و در حال حاضر با ۲۰ درصد ظرفیت در حال تولید است که با توجه به ظرفیت اسمی و سابقه تاریخی آن و نیاز بازار، به هیچ وجه رضایت‌بخش نیست.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت نوسازی و تعمیرات اساسی برای ارتقای میزان تولیدات بلبرینگ‌سازی، گفت: با توجه به اینکه واردات ماشین‌آلات جدید در شرایط فعلی کار دشوار و زمان‌بری است، لذا برای تسریع در نوسازی و ارتقای ظرفیت تولید، باید از ابتکار و خلاقیت متخصصان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان در این زمینه استفاده شود.

وی تأکید کرد: انتظار این است که تمام فرایند تولید از مواد اولیه تا تحویل به بازار در خود شرکت صورت گرفته و تولید داخلی به معنای واقعی محقق شود و شائبه‌های موجود مبنی بر واردات محصول آماده یا مونتاژکاری صرف رفع شود.

خرّم همچنین با اشاره به در پیش بودن مزایده واگذاری این شرکت به بخش خصوصی، گفت: هر شخص یا گروهی که مالکیت این شرکت را برعهده خواهد گرفت باید ارتقای تولید و اشتغال، فعال‌سازی ظرفیت خالی و ترسیم چشم‌انداز مطلوب برای شرکت را پیگیری و به آن متعهد شود و در صورتی که این اولویت‌ها رعایت نشود، مدیریت استان حق فسخ قرارداد واگذاری را برای خود محفوظ می‌داند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه نگاه مدیران این شرکت باید نگاه توسعه‌ای و ارتقای بهره‌وری باشد، از معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خواست تا با رصد مستمر فعالیت‌های این کارخانه در کارگروه عارضه‌یابی، هر سه ماه گزارشی از وضعیت آن را ارائه کند.

گفتنی است معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، فرماندار تبریز و نمایندگان دستگاه‌های مرتبط نیز استاندار را در بازدید امروز همراهی کردند.

کد خبر: ۱۱۸٬۵۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha