۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
کاهش ۹۰ درصدی پروازهای داخلی/ خسارت شرکتهای هواپیمایی بزودی گزارش می شود
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت و گو با بازار:

کاهش ۹۰ درصدی پروازهای داخلی/ خسارت شرکتهای هواپیمایی بزودی گزارش می شود

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی شاهد کاهش بیش از ۹۰ درصدی پروازهای داخلی هستیم، گفت:گزارش میزان خسارت شرکتهای هواپیمایی بزودی آماده می شود.

بازار_شیوع ویروس کرونا نه در ایران بلکه در بیشتر کشورها پروازها را با اختلال و کاهش مسافر مواجه کرد و این کاهش سفرها باعث شد تا بیشتر شرکتهای هواپیمایی با کاهش فروش بلیط و در نهایت با افت درآمد مواجه شوند.

اما طرح فاصله گذاری اجتماعی که چند روزیست آغاز شده و گفته می شود تا ۲۰ فروردین ادامه خواهد داشت، باعث شد تا محدودیت سفرها به پروازهای داخلی و ناوگان هوایی نیز کشیده شود، بطوریکه سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری می گوید سفر با هواپیما بیش از ۹۰ درصد کاهش یافته است.

رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بازار در پاسخ به این سوال که محدودیت های جدید اعمال شده برای سفر آیا به کاهش سفر توسط هواپیما نیز منجر شده است، گفت: مردم به توصیه های وزارت بهداشت و درمان و ستاد مقابله با کرونا توجه کرده و از سفر با هواپیما هم منصرف شده اند.

وی با بیان اینکه پروازها با محدودیت بالایی انجام می شود، اظهار داشت: آمارها نشان می دهد که بیش از ۹۰ درصد پروازها انجام نمی شود و کاهش یافته است.

جعفرزاده ادامه داد: این کاهش سفرها نشان می دهد که مردم به توصیه ها واکنش مثبتی نشان داده و درک خوبی از توصیه های وزارت بهداشت داشته اند و همکاری خوبی برای اینکه زنجیره انتقال ویروس کرونا از بین برود داشته اند پس همین واکنش ها باعث شده تا پروازها نیز با محدودیت بالایی انجام شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی ادامه داد: طبیعی است که وقتی مراکز تفریحی، گردشگری، زیارتی و هتل ها تعطیل هستند، تمام عوامل دست به دست هم دهند و مسافرتها به حداقل برسد.

آنالیز میزان خسارت شرکتهای هواپیمایی بزودی

جعفرزاده در پاسخ به این سوال که آیا سازمان هواپیمایی اقدامات خود را برای تهیه گزارشی مبنی بر اینکه شرکتهای هواپیمایی در این چند ماه گذشته چه میزان خسارت دیده اند آغاز کرده است گفت: آنالیز مشخصی در خصوص میزان خسارت شرکتهای هواپیمایی از زمان شیوع ویروس کرونا ندارم اما سازمان هواپیمایی کشوری همانند سایر دستگاهها این اقدام را انجام خواهد داد و میزان خسارت را پس از تهیه گزارش اعلام خواهد کرد.

جعفرزاده در پاسخ به این سوال که میزان رقمی که از بابت استرداد بلیط هواپیما توسط شرکتهای هواپیمایی انجام شد مشخص شده است، گفت: رقم استرداد بلیط هواپیما رقم بالایی بود چرا که مردم از قبل اقدام به خرید بلیط کرده بودند و چون اولویت کشور در این برهه کنترل بیماری و ویروس کرونا بود بخش هوایی هم روی این موضوع تکیه کرده و تلاش کرد تا با استرداد بلیط هواپیما بدون کسر و جریمه به قطع زنجیره ویروس کرونا کمک کند.

کد خبر: ۱۱٬۸۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha