۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲
واحدهای بازسازی‌شده در مناطق زلزله‌زده قوچان افتتاح شد
با حضور رئیس بنیاد مسکن کشور؛

واحدهای بازسازی‌شده در مناطق زلزله‌زده قوچان افتتاح شد

قوچان – واحدهای بازسازی‌شده در مناطق زلزله‌زده قوچان عصر شنبه با حضور رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ اکبر نیکزاد در مراسم افتتاح یکی از واحدهای مسکونی در روستای «آب‌شوری» شهرستان قوچان گفت: در زلزله اخیر قوچان حدود ۸۰۰ واحد آسیب دید که نیاز به تخریب و نوسازی داشت و ۳۰۰ واحد نیز نیاز به مرمت پیدا کردند که تاکنون و پس از حدود ۲ ماه با تلاش مسئولان استانی و کشوری و مردم تعداد ۵۵ واحد اسکلت زده و ۸ واحد نیز مسقف شده است.

وی در جریان بازدید از منازل آسیب‌دیده و هم‌چنین مرمت‌شده در این روستا اظهار کرد: رئیس‌جمهور در این زمینه نسبت به ساخت و تعمیر واحدهای آسیب‌دیده توجه خاصی دارد و تأکید وی بر سرعت دادن به مناطق زلزله‌زده است.

نیکزاد اطمینان خاطر داد که در این راستا  و در خصوص پرداخت تسهیلات هماهنگی لازم با بانک‌ها انجام‌شده است بطوریکه مردم بتوانند از آن به‌راحتی استفاده کرده و استرسی در این زمینه نداشته باشند.

واحدهای بازسازی‌شده در مناطق زلزله‌زده قوچان افتتاح شد

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به جلساتی که برای پرداخت تسهیلات در جهت ساخت واحدهای مسکونی داشتیم به این نتیجه رسیدیم که حداقل باید  ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات به روستاییان داده شود که دولت برای تأمین منابع نهایت تلاش خود را بکار گرفته است.

وی یادآور شد: این در حالی است که حدود ۵۰ درصد واحدهای روستایی این قابلیت رادارند اما مابقی آن باید نوسازی شود و چنانچه زلزله شدید رخ دهد ممکن است خسارت سنگینی به دنبال داشته باشد و این تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی توسط بانک‌های عامل با سود ۵ درصد پرداخت می‌شود .

وی ادامه داد: برخی از بانک‌ها به ضمانت سفته اکتفا نکرده و به دنبال ضامن کارمند و چک هستند اما با توجه به اینکه در کمربند زلزله هستیم اگر بازسازی‌ها با سرعت انجام نشود ممکن است در یک زلزله ۶ ریشتری خسارات بسیار واردشده قابل جبران نباشد.

نیکزاد گفت: در زلزله به وقوع پیوسته شهرستان قوچان از همان ابتدا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی وارد بازسازی این واحدها شد که باگذشت کمتر از ۲ ماه ۵۵ واحد به ساخت اسکلت رسید و سقف هشت واحد نیز زده شد و امیدواریم طی ۲ ماه آینده بازسازی واحدهای آسیب‌دیده از زلزله پایان یابد.

وی بابیان اینکه دولت سیزدهم به ساخت و بهسازی واحدهای آسیب‌دیده در زلزله‌های اخیر توجه ویژه‌ دارد افزود: تا زمانی که تسهیلات به بانک‌ها ابلاغ شود یا تسهیلات بلاعوض توسط سازمان برنامه‌وبودجه پرداخت شود بنیاد مسکن وظیفه دارد اقدامات لازم برای کاهش استرس مردم و رفع مشکلات آن‌ها را انجام دهد.

نیکزاد خاطرنشان کرد: با توجه به تلاش بنیاد مسکن برای ساخت واحدهای مسکونی امیدواریم با همکاری مسئولان و همت خود مردم تا پایان سال ۱۴۰۰ جشن مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در روستاها را داشته باشیم .

به گزارش خبرنگار بازار اکبر نیکزاد رییس بنیاد مسکن کشور در سفر به قوچان ضمن بازدید از واحدهای آسیب دیده در روستاهای «علی آباد»، «آبشوری»، «دیزادیز» و «عمارت» از نزدیک مشکلات و موانع بر سر راه بازسازی و مقاوم سازی خانه های روستایی را مورد بررسی قرار داد.

کد خبر: ۱۱۸٬۵۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha