۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۵
بازگشت دارایی‌های مسدود شده شرایط هیجانی بازار را به ثبات می‌رساند
نماینده مردم تهران در مجلس:

بازگشت دارایی‌های مسدود شده شرایط هیجانی بازار را به ثبات می‌رساند

نماینده مردم تهران در مجلس معتقد است در دولت قبل اقدامات لازم برای بازگشت اموال بلوکه شده صورت نگرفته و دیپلماسی فعال در دولت فعلی بارقه‌های امیدی را ایجاد کرده که می‌تواند جوّ بازار را آرام کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، بیژن نوباوه، با غیرقانونی توصیف کردن انسداد دارایی‌های کشورمان که در ازای فروش کالا یا نفت به سایر کشورها به بهانه تحریم صورت گرفته است، گفت: دستگاه دیپلماسی باید مجامع بین المللی را برای بازگشت اموال بلوکه شده تحت فشار قرار دهد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی از کشورها در بسیاری از مواقع به این نتیجه رسیده اند اگر دارایی های ما را بازنگردانند، تجارت خودشان با ضرر مواجه می شود از این رو تصمیم به پس دادن بدهی ها دارند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه اگر بخشی از دارایی‌ها به کشور بازگشته باید به خزانه داری منتقل تا مشکلات دولت در تأمین معیشت مردم برطرف شود، اظهار داشت: دیپلماسی که اخیرا اجرا می شود بیانگر دیپلماسی فعال است.

نوباوه ادامه داد: در دولت قبل می گفتند به کشور ما واکسن نمی دهند اما اکنون می بینیم صد میلیون دُز واکسن در کمتر از سه ماه به ایرانیان تزریق شده لذا ممکن است در بازگشت دارایی های کشور نیز اقدامات لازم صورت نگرفته باشد که هم اکنون در حال انجام آن هستیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: دیپلماسی فعال در حال نشان دادن بارقه های امید است که بتوانیم بخشی از دارایی های خود را بازگردانیم که اگر این اتفاق صورت بگیرد تأثیر بسزایی روی جوّ بازار که کشور که ۹۰ درصد آن هیجانی است خواهد داشت و شرایط بهتر خواهد شد.

کد خبر: ۱۱۸٬۴۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha