۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳
تصویب قانون کسب و کار، فرآیندهای دریافت مجوز برای ۷۰ درصد مشاغل را حذف می‌کند
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:

تصویب قانون کسب و کار، فرآیندهای دریافت مجوز برای ۷۰ درصد مشاغل را حذف می‌کند

قزوین- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با تصویب قانون کسب و کار و حذف بروکراسی زائد اداری ۷۰ درصد از مشاغل بدون مجوز فعالیت خواهند کرد و نیاز نیست در ابتدای کار مجوز دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار بازار، لطف الله سیاهکلی شنبه شب در همایش گرامیداشت سالروز ۲۹ آبان سالروز تصویب قانون کار که با حضور نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی که با حضور رضا گروسی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین، محمد نصیری فرماندار البرز، عید علی کریمی دبیر خانه کارگر قزوین و  جمعی از  کارگران، بازنشستگان و تشکل های کارگری قزوین در دانشگاه کار شهر الوند برگزار شد، اظهار داشت:  با اطمینان اعلام میکنم ۲۹۰ نماینده در مجلس مدافع به حق و تمام قد کارگران و تولید هستند و مطمئن باشید روزی نخواهد رسید که در این مجلس قانونی بر علیه کارگران به تصویب برسد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تصویب قانون جدید کسب و کار میتواند از مهم ترین گام های مجلس در حمایت از کسب و کارها و فعالین اقتصادی در کشور باشد و در نهایت به سالم سازی کسب و کار و رونق اقتصادی در کشور منتهی خواهد شد.

سیاهکلی افزود: تلاش و تعهد ما این است که با شنیدن صدای کارگران و مردم بتوانیم مدافعان به حق آنها باشیم و از این رو توصیه اکید ما به نمایندگان حضور در بین مردم شنیدن مشکلات و مدیریت برای رفع آنهاست.

وی خاطرنشان کرد: هرجایی که احساس کردیم قانون نیاز به اصلاح دارد و یا مشکلاتی در قانون وجود دارد که میتواند مسیر تولید را متوقف کند، وارد عمل شده ایم و اجازه ندادیم تا تعصبات بیجا و یا این که تعهد به قوانین موجود شرایط را برای فعالین اقتصادی و کسب و کارهای داخلی دشوار کند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: قانون در برخی از موارد نیازمند اصلاح است و در این زمینه نیز با بررسی، شناسایی و ارائه راهکار برای رفع این خلاها و گره های قانونی تلاش خواهیم کرد تا وضعیت اقتصادی کشور بهبود پیدا کند.

سیاهکلی گفت: این که امروز بیش از سه سال است که حق بیمه کارگران ساختمانی از سوی دولت به بیمه تامین اجتماعی پرداخت نشده است، یعنی بخش بزرگی از جامعه کارگری کشور را با مشکلات بیمه ای درگیر کرده ایم، که این مشکل با رئیس جمهور در میان گذاشته شد و به زودی مرتفع خواهد شد.

وی افزود: تولید و کارگر دو واژه مقدس در دین و ادبیات ماست و امروز هر کسی که خود را حامی مردم و ایران میداند باید به احترام این دو واژه هر آنچه در توان دارد به میدان بیاورد.

کد خبر: ۱۱۸٬۴۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha