۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵
احیای بافت‌های فرسوده کلانشهرها رویکرد کمیسیون عمران برای رونق ساخت و ساز
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

احیای بافت‌های فرسوده کلانشهرها رویکرد کمیسیون عمران برای رونق ساخت و ساز

یکی از رویکردهای اصلی کمیسیون عمران توجه به احیای بافت‌های فرسوده تهران و سایر کلانشهرها با استفاده از ظرفیت قانون جهش تولید مسکن و تسهیلات پیش بینی شده برای این منظور است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احمد دنیامالی در رابطه با ضرورت توجه به احیای بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، گفت: بر اساس دستور العمل‌های صادر شده باید به سمت احیای بافت فرسوده‌های به ویژه در کلانشهرها حرکت کنیم، در همین راستا موافقت‌هایی نیز میان وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی انجام شده تا نگاه به احیای و نوسازی بافت فرسوده به ویژه در تهران جدی‌تر باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر دستگاه‌های دولتی، زمینی تحت اختیار خود داشته باشند به عنوان پشتیبان مالی صندوق ملی مسکن قرار خواهد گرفت. بی تردید برای ساخت مساکن ارزان قیمت نمی‌توانیم از زمین‌های گران قیمت استفاده کنیم لذا این اراضی مذکور را در اکران عمومی فروخته و منابع مالی آن جهت ساخت خانه‌های حمایتی  در صندوق ملی مسکن واریز می‌شود.  

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از این رو یکی از رویکردهای اصلی کمیسیون عمران توجه به احیای بافت‌های فرسوده تهران و سایر کلانشهرها با استفاده از ظرفیت قانون جهش تولید مسکن و تسهیلات پیش بینی شده برای این منظور است.

کد خبر: ۱۱۸٬۴۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha