۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵
استفاده از پتانسیل معادن طبیعی خور و بیابانک در توسعه گردشگری سلامت
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

استفاده از پتانسیل معادن طبیعی خور و بیابانک در توسعه گردشگری سلامت

اصفهان- محمدبیگی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: وجود معادن طبیعی از انواع نمک‌ها در شهرستان خور و بیابانک یک منبع غنی برای توسعه گردشگری پزشکی و صنایع به شمار می‌آید.

فاطمه محمدبیگی در حاشیه سفر به اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار،  با اشاره به لزوم ورود شرکت‌های دانش‌بنیان‌ به توسعه ظرفیت صنایع و معادن شهرستان خور و بیابانک اظهار داشت: وجود معدن طبیعی از انواع نمک‌ها در این شهرستان یک منبع غنی برای استفاده در پزشکی و صنایع به شمار می‌آید.

وی افزود: از دیگر موارد مصرفی این معدن می‌توان به صنایع شیمیایی، کارخانه‌جات و استفده به عنوان کود شیمیایی و سالم برای کشاورزی نام برد که ظرفیتی کمتر مرد توجه قرار گرفته است.

توسعه گردشگری سلامت با وجود منابع طبیعی و شورابه
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و فراکسیون زنان با بیان اینکه تشخیص نوع‌ کانی‌ها و شورابه‌ها و موارد مصرفی آنها به عهده شرکتهای دانش‌بنیان است، تاکید کرد:  به طور مثال از شورابه‌ها در ضدیخ و مالچ پاشی استفاده می‌شود.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیتهای مناطق غنی اما محروم مانند خوروبیابانک مانند گردشگری سلامت گفت: متخصصان طب سنتی باید منابع غنی این منطقه را مورد بررسی بیشتری قرار دهند تا بتوانند اثرات مثبت معادن نمک و شورابه‌ها را برای درمان به اثبات برساند و از آن برای جذب گردشگر استفاده کنند.

ورود سرمایه‌گذار داخلی و دانش‌بنیان به خور و بیابانک
محمدبیگی با اشاره به روش هومئوپاتی و درمان با درصد و غلظتی از نمک گفت: این شورابه‌ها در منطقه خور و بیابانک پتانسیل مطالعات طب مکمل را برای این امر دارد.

وی ادامه داد: فراکسیون زنان تمام تلاش خود را برای رونق اقتصادی این منطقه خواهد داشت که این امر ضرورت نیاز به سرمایه‌گذاری داخلی و ورود دانش‌بنیان‌ها را برای ایجاد فناوری مضاعف می‌کند.

کد خبر: ۱۱۸٬۴۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha