۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳
توسعه تجدید پذیرها توصیه نیست؛ ضرورت است| رتبه های برتر نفت و گاز همچنان خاموشی دارد!
رییس مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری:

توسعه تجدید پذیرها توصیه نیست؛ ضرورت است| رتبه های برتر نفت و گاز همچنان خاموشی دارد!

وطن خواه، رییس مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری گفت: حدود ۹ درصد کل منابع نفتی و ۱۷.۵ درصد منابع گازی دنیا را داریم با این حال شاهد هستیم که در برخی ساعت ها دچار بی برقی هستیم.

بازار؛ گروه آب و انرژی: سیروس وطن خواه رییس مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری در مراسم افتتاح ششمین همایش انرژی های تجدید پذیر ایران، افزود: توسعه انرژی های تجدید پذیر با توجه به مشکلاتی که در تامین برق توسط انرژی فسیلی ایجاد شده دیگر یک توصیه نیست بلکه ضرورت جدی است.

به گفته او، اکنون با توجه به فرایندهای روبه رشد در کشور، تامین برق و امنیت آن از اهمیت بالایی برخوردار شده است.

حدود ۹ درصد کل منابع نفتی و ۱۷.۵ درصد منابع گازی را داریم با اینحال شاهد هستیم که در برخی ساعت ها در برخی مناطق دچار بی برقی هستند

وطن خواه گفت: اکنون حدود ۹ درصد کل منابع نفتی و ۱۷.۵ درصد منابع گازی را داریم با اینحال شاهد هستیم که در برخی ساعت ها در برخی مناطق دچار بی برقی هستند.

او همچنین  ادامه داد: ضرر این امر برای توسعه کشور و توسعه کسب و کارها بسیار زیاد است بنابراین باید در توسعه زیرساخت های تامین برق تجدیدنظر کرد.

وطن خواه ادامه داد: امروزه هزینه انرژی های تجدید پذیر درجهان به شدت کاهش یافته و سرعت نصب آنها نیز سرعت گرفته است. ما نیز باید از این فرصت به خوبی بهره بگیریم و برای توسعه انرژی های تجدید پذیر گام برداریم.

مزیت استفاده از تجدید پذیرها در کاهش هزینه ها
این مقام مسئول با بیان اینکه اکنون کاربردهای انرژی های تجدید پذیر بیش از گذشته شده است و دیگر محدودیت های سابق را ندارد، افزود: انرژی های تجدید پذیر به دلیل پراکندگی می توانند نیاز به احداث خطوط انتقال برق را برطرف کرده و هزینه این بخش را کاهش دهند. همچنین  انرژی های تجدید پذیر می توانند حوادث شبکه برق را کاهش داده و برق بهتری تولید کند.

رییس مرکزهمکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری از آمادگی این مرکز برای حمایت از طرح های فناورانه بخش انرژی های تجدیدپذیر خبر داد.

وطن خواه همچنین بر ضرورت شفاف سازی سبد انرژی کشور تاکید کرد و گفت: این امر به توسعه انرژی های تجدید پذیر کمک خواهد کرد.

او افزود: دیگر بازیگران مانند وزارت نفت، صمت، کشور و محیط زیست باید به وظایف خود در بخش انرژی های تجدید پذیر جدی تر عمل کنند.

کد خبر: ۱۱۸٬۴۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha