۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰
طرح ویژه مجلس برای رفع موانع سرمایه گذاری صنعت برق| یک درصد برق مشترکین از تجدیدپذیرها تامین می‌شود
عضو کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد

طرح ویژه مجلس برای رفع موانع سرمایه گذاری صنعت برق| یک درصد برق مشترکین از تجدیدپذیرها تامین می‌شود

شریعتی عضو کمیسیون انرژی مجلس از تدوین طرحی در مجلس برای رفع موانع موجود در صنعت برق خبر داد و گفت: طبق برنامه ششم توسعه قرار بود که ۲۰ درصد برق دستگاه های اجرایی از محل انرژی‌های تجدیدپذیر تامین شود.

بازار؛ گروه آب و انرژی: مجلس هم برای حل بحران برق به میدان آمده است.  آنگونه که مالک شریعتی عضو کمیسیون انرژی مجلس در افتتاحیه ششمین کنفرانس بین المللی انرژی های تجدید پذیر، اعلام کرده، به دنبال خاموشی های تابستان امسال کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی مصمم به ارائه طرحی برای مانع زدایی از صنعت برق شد.

او ادامه داد: طرح تدوین شده پس از نهایی شدن در کمیسیون برای تایید نهایی به صحن علنی مجلس ارسال و سپس اجرایی خواهد شد.

تدوین طرحی برای کاهش موانع سرمایه گذاری در صنعت برق در کمیسیون انرژی مجلس آغاز شده و به زودی نهایی  و در  صحن علنی مجلس ارائه می شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این طرح ۶ سرفصل مخصوص انرژی های تجدیدپذیر دارد.

شریعتی یکی از این موارد این طرح را تکلیف صنایع در بحث احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی با حداقل هزارمگاوات از محل انرژی های تجدید پذیر اعلام کرد و گفت: تلاش برای اجرایی و دائمی شدن بند"ز" تبصره ۱۵ است تا به صورت سالانه تا ۵ سال یک درصد برق مشترکان صنایع از محل انرژی های تجدید پذیر تامین شود.

او همچنین استفاده از ظرفیت ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید را یکی دیگر از راهکارها برشمرد که مورد تاکید جدی قرار خواهد گرفت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: تاکید بر خرید حداقل هزار مگاوات از انرژی‌های تجدید پذیر یکی دیگر از راهکارها برای توسعه انرژی های تجدید پذیر است.

 طبق برنامه ششم توسعه قرار بود که  ۲۰ درصد برق دستگاه های اجرایی از محل انرژی‌های تجدیدپذر تامین شود. اما این مصوبه به هیچ وجه اجرایی نشده است

شریعتی به قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر استفاده ۲۰ درصد برق دستگاه های اجرایی از محل انرژی‌های تجدیدپذیر اشاره کردو خاطرنشان ساخت: این مصوبه در سال های گذشته اجرایی نشده بنابراین در مجلس با یک تغییر کوچک تلاش می کنیم اجرایی شود.

وی افزود: طبق این تغییر دستگاه ها دو سال مهلت دارند شدت مصرف خود را کاهش دهند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از انحصاری بودن صادرات برق توسط وزارت نیرو ادامه داد: طبق این طرح تلاش می شود تولید کنندگان برق از انرژی های تجدید پذیر با الزام به تامین داخل مازاد برق خود را بتوانند صادر کنند.

شریعتی به مشکل تامین گاز در اثر کاهش فشار مخزن در پارس جنوبی اشاره کرد و گفت: طرحی برای فشار افزایی مخزن گاز پارس جنوبی با کمک صنایع فلزی و پتروشیمی تهیه می شود که صنایع فلزی و پتروشیمی با تشکیل یک کنسرسیوم در این زمینه فعال خواهند شد.

کد خبر: ۱۱۸٬۴۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha