هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۵، ۹۷ میلیون شغل ایجاد می کند| فقدان افراد متخصص
«بازار» گزارش می دهد

هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۵، ۹۷ میلیون شغل ایجاد می کند| فقدان افراد متخصص

با توجه به استفاده از هوش مصنوعی در صنایع مختلف، بسیاری از افراد از اینکه شغل خو د را از دست بدهند نگرانند؛درحالیکه براساس تازه ترین گزارش قرار است هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۵، ۹۷ میلیون شغل ایجاد کند.

بازار؛ گروه اقتصاد دیجیتال: سایت «ال ورک دات اسپیس» در تازه ترین گزارش خود نوشت: زمان ارتقای مهارت کارگران فرا رسیده است. گزارش مجمع جهانی اقتصاد نشان می دهد که تا سال ۲۰۲۵، ۹۷ میلیون شغل جدید به دلیل هوش مصنوعی ایجاد خواهد شد. فناوری‌های هوش مصنوعی کارهای تکراری را کاهش داده و کارایی کار را افزایش داده‌اند، و در نتیجه، تقریباً هر صنعت در جهان در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از هوش مصنوعی یا قبلاً آن را در تجارت خود پیاده‌سازی کرده است.

علیرغم این تصور غلط که اتوماسیون و هوش مصنوعی فرصت های شغلی را کاهش می دهد، در حالی که باعث افزایش شدید موقعیت های جدید می شود. بر اساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد آینده مشاغل، تا سال ۲۰۲۵، ۸۵ میلیون شغل با ماشین های دارای هوش مصنوعی جایگزین خواهد شد.

همان گزارش می گوید که تا سال ۲۰۲۵ به دلیل هوش مصنوعی ۹۷ میلیون شغل جدید ایجاد خواهد شد

در حالی که این آمار ممکن است شما را ناراحت کند، همان گزارش می گوید که تا سال ۲۰۲۵ به دلیل هوش مصنوعی ۹۷ میلیون شغل جدید ایجاد خواهد شد. با این وجود این سوال مطرح نیست که آیا هوش مصنوعی محل کار را تغییر می دهد یا خیر. بلکه سوال مهم این است که چگونه شرکت‌ها می‌توانند با موفقیت از آن در راه‌هایی استفاده کنند که نیروی انسانی را قادر به انجام آن می‌سازد - نه جایگزین آنها ‌کند. هوش مصنوعی به انسان‌ها به شیوه ای سریع‌تر، کارآمدتر و کارآمدتر کمک می‌کند.

هوش مصنوعی جایگزین چه مشاغلی خواهد شد؟
درست است که هوش مصنوعی برخی از مشاغل را از طریق اتوماسیون تهدید می کند، اما همچنین به طور بالقوه انواع مختلفی از مشاغل را ایجاد می کند که نیازمند مجموعه مهارت های جدیدی هستند که از طریق آموزش توسعه می یابند.

هوش مصنوعی می تواند در تولید برای کارآمدتر کردن فرآیندها استفاده شود و در عین حال کارگران انسانی را از آسیب دور نگه دارد. فرصت‌های استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در تولید شامل توسعه محصول، بهینه‌سازی لجستیک، تعمیر و نگهداری و روباتیک است.

هوش مصنوعی در زمینه هایی مانند تشخیص پزشکی، ترجمه گفتار و حسابداری، از انسان پیشی گرفته است. اما هوش مصنوعی نمی تواند جایگزین قضاوت انسانی شود. هوش مصنوعی جدیدترین تجلی تکامل مداوم محل کار است. یافتن چیزهایی که ارزش آموزش دادن به هوش مصنوعی را دارند، همچنان به عنوان یک شغل در دستان انسان خواهد بود.

در حالی که این ممکن است برای همیشه صادق نباشد، هوش مصنوعی قادر به توسعه استراتژی های پیچیده یا تفکر انتقادی از طریق سناریوهای پیچیده نیست. عنصر خاصی از شهود انسانی وجود دارد که حیاتی است و بسیاری از مردم برای کمک به آنها در فکر کردن به مشکلات به هوش مصنوعی روی می آورند - اما در نهایت، انسان ها تصمیم خواهند گرفت.

هوش مصنوعی چه مشاغلی ایجاد خواهد کرد؟
هوش مصنوعی تقاضا برای مشاغلی مانند مهندسان یادگیری ماشین، مهندسان رباتیک و دانشمندان داده را در پنج سال گذشته تسریع می کند. همچنین تعدادی از موقعیت‌ها در حال توسعه در حوزه هوش مصنوعی و مرتبط با آن هستند، مانند مربیان هوش مصنوعی، افراد برای پشتیبانی از علم داده، و قابلیت‌های مربوط به مدل‌سازی، هوش محاسباتی، یادگیری ماشین، ریاضیات، روان‌شناسی، زبان‌شناسی و علوم اعصاب.

PwC تخمین زده است که صنعت مراقبت های بهداشتی بیشترین سود را از استفاده از هوش مصنوعی خواهد برد، جایی که فرصت های شغلی می تواند نزدیک به یک میلیون افزایش یابد. در آینده نزدیک، نیاز به مشاغل تکنسین مراقبت های بهداشتی با کمک هوش مصنوعی افزایش صعودی خواهد داشت.

هوش مصنوعی در حال حاضر نقش مهمی در بخش حمل و نقل خودکار ایفا می کند. شرکت‌هایی مانند اوبر و گوگل میلیون‌ها دلار روی خودروها و کامیون‌های خودران مبتنی بر هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کنند. همانطور که این شیوه حمل و نقل در آینده رو به افزایش است، جای خالی زیادی برای مهندسان هوش مصنوعی و یادگیری ماشین ایجاد خواهد کرد.

همانطور که هوش مصنوعی در هر صنعتی پیاده سازی می شود، تقاضا برای نیروی کار تعمیر و نگهداری هوش مصنوعی به شدت افزایش می یابد. شرکت ها برای حفظ سیستم های خود به حجم زیادی از توسعه دهندگان و مهندسان هوش مصنوعی نیاز دارند.

هوش مصنوعی به شرکت‌ها کمک می‌کند تا پیشرفت کنند. اگر هوش مصنوعی و الگوریتم‌های یادگیری ماشینی بتوانند به خوبی از حجم زیادی از داده‌های بزرگ استفاده کنند، به شرکت‌ها کمک می‌کند تا عملکرد بهتری داشته باشند. همچنین نرخ حفظ کارکنان را افزایش می‌دهد و به جذب مشتری جدید کمک می‌کند، که فرصت‌های شغلی جدیدی را با بزرگ‌تر شدن و رشد شرکت‌ها ایجاد می‌کند.

انسان ها نیاز به مهارت دارند
طبق گفته محیت جوش، در، Infosys مستقر در بنگلور هند، کارگران واجد شرایط کافی برای انجام همه نقش‌های مرتبط با هوش مصنوعی در دسترس نیستند.

وی افزود: در حال حاضر کمبود گسترده ای از استعدادها وجود دارد که سازمانها در زمینه ساخت، نگهداری صحیح این فناوری ها با این چالش روبرو هستند. فقدان متخصصان خوب آموزش دیده که بتوانند مسیرهای هوش مصنوعی و تحول دیجیتال یک شرکت را بسازند و هدایت کنند، به طور قابل توجهی مانع پیشرفت می شود و همچنان یک مانع بزرگ برای کسب و کارها است.

کسب و کارها باید آموزش های حین کار و مهارت های مجدد را اعمال کنند. با تقویت و آموزش کارکنان مناسبی که هوش مصنوعی را تقویت می کنند، کارمندان می توانند روی سایر فعالیت های حیاتی تمرکز کنند و بهره وری را افزایش دهند.

برای آماده سازی کارگران برای میلیون ها شغل جدید که هوش مصنوعی به طور اجتناب ناپذیر ایجاد می کند، سازمان ها باید منابع قابل توجهی را برای ارتقای مهارت نیروی کار خود فراهم کنند.علاوه بر این، کارکنان باید مسئولیت شخصی توسعه شغلی خود را در دنیای تغییرات سریع تکنولوژیک بر عهده بگیرند.

شان چو، مدیر عامل شرکت فناوری اتوماسیون کاتالیتیک مستقر در شیکاگو، از طرفداران قوی ارتقاء مهارت به عنوان راهی برای حمایت از سازمان و کارمندانش در انطباق با روش‌های کار با هوش مصنوعی است.

وی میگوید: هوش مصنوعی به معنای تخصیص زمان کمتری به کارمندان برای جستجو و قالب‌بندی دستی داده‌ها است و زمان بیشتری را برای تجزیه و تحلیل و تصمیم‌گیری در اختیار آنها می‌گذارد. این صرفه جویی در زمان همچنین به این معنی است که کارگران زمان بیشتری برای ارتقاء مهارت دارند. این می تواند یک مساله برد-برد باشد، زیرا کارمندان برای خود و شرکت ارزشمندتر می شوند، در حالی که روحیه و حفظ کارمندان افزایش می یابد.

کد خبر: ۱۱۸٬۴۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha