۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
واحد شماره ۲ بخار نیروگاه شهید رجایی قزوین وارد مدار تولید شد
مدیر نیروگاه شهید رجایی قزوین:

واحد شماره ۲ بخار نیروگاه شهید رجایی قزوین وارد مدار تولید شد

قزوین- مدیر نیروگاه بخار شهید رجایی قزوین گفت: واحد شماره ۲ نیروگاه بخار با پایان بخش دیگری از تعمیرات آن، وارد مدار تولید برق شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی قزوین، حبیب شریفی اظهار داشت: واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه حرارتی شهید رجایی با ظرفیت تولید نامی ۲۵۰ مگاوات که براساس برنامه ۳۰ روزه به منظور انجام تعمیرات و بازدید دوره ای از مدار تولید خارج شده بود، پس از پایان فعالیت های تعمیراتی آن، ۲ روز زودتر از موعد به شبکه سراسری بازگشت.

وی تاکید کرد: در بخش بویلر و در کنار فعالیت های مربوط به ایرهیترها شامل تعویض بسکت های سمت سرد، سرویس و تعمیر اساسی گیربکس، بازسازی، جوشکاری و ترمیم بدنه، تعویض و تنظیم سیل ها، فعالیت های مربوط به بازدید دوره ای مشعل ها، بازسازی دیواره های بیرونی باکس فاینال سوپر هیتر و همچنین در سایر بخش های مکانیک سرویس و تعمیر اساسی فن ها، پمپ ها و الکتروموتورهای ۶.۶ کیلو ولت، تعمیر و بازسازی تمامی والوها و سفتی والوهای معیوب، نشت یابی و تعمیر هیترها به انجام رسید.

مدیر نیروگاه شهید رجایی قزوین یادآور شد: انجام تست های الکتریکی الکتروموتورهای ۶.۶ کیلولت، ترانس های یونیت استیشن اصلی و کمکی، بریکرها و رله های سوئیچ گیرهای ۶.۶ و ۴۰۰ کیلوولت، بازدید و سرویس تجهیزات و فن های پنل های حفاظتی، بازدید، سرویس و تعویض بیرینگ های الکترو موتورهای ۴۰۰ ولت از اقداماتی بود که در این دوره از برنامه های تعمیراتی در حوزه الکتریکی انجام شد.

شریفی اضافه کرد: در این برنامه تعمیراتی، تمامی ترموکوپل های ری هیتر بویلر با تعمیر، بازسازی و نوسازی اساسی کابینت ها، بازدید و تست ترانسمیترهای دبی، کالیبراسیون و تنظیم ترانسمیترهای فشار درام و سطح درام، بازدید و سرویس پانل های کنترل و منابع تغذیه و سایر فعالیت های ابزار دقیقی نیز براساس برنامه های پیش بینی شده صورت گرفت.

وی گفت: تمامی فعالیت های این دوره از تعمیرات واحد شماره ۲ بخاری از سوی متخصصان مکانیک و الکتریک داخلی و ابزار دقیق این نیروگاه انجام شده است.

کد خبر: ۱۱۸٬۳۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha