۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶
قیمت طلا با نیم درصد کاهش به ۱۶۱۳ دلار رسید

قیمت طلا با نیم درصد کاهش به ۱۶۱۳ دلار رسید

در حالی که به دنبال امیدواری به افزایش فعالیت های اقتصادی چین ارزش سهام در بازارهای بورس افزایش یافته و ارزش دلار نیز تقویت شده است، قیمت طلا امروز هم شاهد کاهش بود.

به گزارش بازار به نقل از رویترز، در حالی که به دنبال امیدواری به افزایش فعالیت های اقتصادی چین ارزش سهام در بازارهای بورس افزایش یافته و ارزش دلار نیز تقویت شده است، قیمت طلا امروز شاهد کاهش بود. اما در عین حال بالا بودن تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طلا به دلیل شیوع ویروس کرونا موجب شد تا فلز زرد در مسیر ثبت ششمین افزایش قیمت فصلی متوالی خود باقی بماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با نیم درصد کاهش به ۱۶۱۳ دلار و ۴۰ سنت رسید. قیمت فلز زرد در سه ماهه نخست امسال شاهد رشد حدود ۶.۴ درصدی بوده و در ماه مارس نیز حدود ۱.۸ درصد رشد داشته است. قیمت طلا در بازار امریکا نیز امروز با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۶۱۵ دلار و ۸۰ سنت رسید.

استفن اینز، تحلیلگر بازار طلا در موسسه آکسی کورپ در این باره گفت: «تقویت ارزش دلار، بهبود عملکرد اوراق قرضه و افزایش ارزش سهام در بازارهای بورس موجب افت نسبی قیمت طلا شده است. » وی افزود، رابطه معکوس میان شاخص های بورس و قیمت طلا مجددا در حال برقرار شدن است.

در حالی که سرمایه گذاران خود را برای یک دوره عدم قطعیت طولانی آماده کرده اند و دولت ها ضمن تشدید مقررات قرنطینه اقدامات محرک پولی و مالی را برای مقابله با تاثیرات کرونا در پیش گرفته اند، شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی شاهد افزایش بوده است.

به دنبال انتشار آمارهای مثبت از بخش تولیدات کارخانجات چینی که امیدها نسبت به ترمیم فعالیت های اقتصادی را تقویت کرده است شاخص های بورس در بازارهای آسیایی امروز شاهد افزایش بود. در همین حال میزان سوددهی اوراق قرضه بلندمدت دولت آمریکا نیز همراستا با بازارهای بورس شاهد رشد بود. دولت آمریکا در حال مذاکره با شرکت های تولید کننده تجهیزات پزشکی برای تولید انبوه تجهیزات مقابله با کروناست.

کد خبر: ۱۱٬۸۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha