۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۰
آزاد شدن پول‌های بلوکه تاثیر مثبتی بر بازار ارز خواهد داشت
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

آزاد شدن پول‌های بلوکه تاثیر مثبتی بر بازار ارز خواهد داشت

مرحبا، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: آزاد شدن پول‌های بلوکه بر بازار ارز تاثیر بسیار مثبتی برجای خواهد گذارد زیرا سبب تقویت منابع ارزی کشور می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، غلامرضا مرحبا، نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی و عضوکمیسیون اقتصادی درباره تاثیراقتصادی ارزهای آزاد شده گفت: روی دادن چنین گشایش‌هایی طبیعتا بر بسیاری از شاخص‌های اقتصادی کشور از جمله باز شدن دست دولت و تقویت منابع ارزی تاثیر مثبتی خواهد گذاشت زیرا در هر صورت این مبالغ حقوق ملت ایران به حساب می‌آید و به ظلم در جاهای دیگر، دشمنان آن‌ها را بلوکه کرده‌اند و اجازه نمی‌دهند که مردم از دارایی‌های خود بهره ببرند. هر میزان از این مبالغ که آزاد شود و به کشور برگردد و در اختیار اقتصاد قرار گیرد، مغتنم خواهد بود و از آن استقبال می‌شود. امیدوار هستیم که به تدریج سایر منابع هم آزاد شود و به دست مردم برسد و برای آنان مفید واقع شود.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی در رابطه با تاثیر منابع آزاد شده بر بازار ارز تاکید کرد: آزاد شدن پول‌های بلوکه بر بازار ارز تاثیر بسیار مثبتی برجای خواهد گذارد زیرا سبب می‌شود، منابع ارزی کشور تقویت شود و مهم‌تر از آن اینکه دست دولت در مدیریت بازار ارز باز خواهد بود  و این امر اثر قابل توجهی خواهد داشت.

عضو کمیسیون اقتصادی در خانه ملت درباره کاهش قیمت ارز در نتیجه آزادشدن پول‌های بلوکه شده چنین توضیح داد: کاهش قیمت ارز در نتیجه آن محتمل است، البته نمی‌توان این موارد را مستقیم دخالت داد، ولی وقتی منابع ارزی  بیشتر باشد، همانطور که در ابتدا مورد اشاره قرار گرفت، دست دولت هم برای بازار ارز  و رقم زدن اتفاقات خوبی بازتراز قبل خواهد بود.  

مرحبا در رابطه با کنترل نوسانات ارزی نیز تصریح کرد: زمانی که دولت در مدیریت بازار موفق عمل کند، به این معنا است که درخصوص سیاست‌های ارزی(پایین یا ثابت نگه‌داشتن ارز) موفق خواهد بود و این مسئله مستقیما به سیاست‌های دولت برمی‌گردد. وقتی منابع دولت قوی‌ترباشد، اختیارعمل بیشتری هم خواهد داشت و سیاست‌ها را راحت‌تر به اجرا درخواهد آورد.

وی درباره تاثیر مدیریت در همین زمینه ابراز کرد: مدیریت مسئله بسیارمهمی به حساب می‌آید و چنانچه دولت این کار را به صورت صحیح انجام ندهد، همین منابع را هم از دست خواهد داد. تجربه سال‌های گذشته به اثبات رسانده که منابع بزرگتر و قویتر از این‌ها را به دلیل عدم مدیریت صحیح ازدست داده‌ایم. درباره مدیریت باید به صورت کاملا صحیح و با استفاده از تجربیات گذشته و عدم تکرار آن‌ها برنامه‌ریزی انجام گیرد تا بتوان روش اقتصادی مشخص شده را پیش برد.

کد خبر: ۱۱۸٬۳۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha