۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵
 یارانه‌ای که دولت به برق می‌دهد از جیب خود مردم است
مدیرکل روابط‌عمومی وزارت نیرو:

یارانه‌ای که دولت به برق می‌دهد از جیب خود مردم است

یارانه‌ای که به مردم برای برق داده می‌شود از جیب خودشان است، سرمایه‌های مردم در حال سوختن است و به همین جهت مردم عزیز باید نسبت به مصرف بهینه آن اهتمام داشته باشند.

به گزارش بازار، علی‌اکبر کاظمی مدیرکل روابط‌عمومی وزارت نیرو ضمن برشمردن اهمیت حوزه انرژی، از پایین بودن آگاهی مردم نسبت به کم‌وکیف این حوزه گفت و بیان کرد: پایین بودن آگاهی از تولید، انتقال، تبدیل و استخراج انرژی سبب می‌شود مردم ندانند این انرژی چگونه به دست ایشان رسیده است. شاید اگر آگاهی به وجود بیاید و مردم واقعیت‌های حوزه انرژی را بدانند، در مصرف کردن آن بسیار مراعات می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برای تولید برق، انرژی فسیلی تبدیل به الکتریسیته می‌شود، اظهار کرد: انرژی از یک حالت به حالت دیگر تبدیل می‌شود و در واقع انرژی تولید نمی‌شود. به‌ازای هر یک مترمربع گاز، سه کیلو وات برق تولید می‌شود. اگر بخواهیم قیمت واقعی گاز را حساب کنیم، حدود ۲۵ سنت است که در دوره‌های مختلف متفاوت است. اما گاز در ایران با قیمتی بسیار ناچیز و تقریباً رایگان تحویل نیروگاه‌ها می‌شود.

مدیرکل روابط‌عمومی وزارت نیرو در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو با بیان اینکه برق در نیروگاه‌هایی که سرمایه‌گذاری زیادی روی آن‌ها انجام شده است، یکسری فرایند مهم را طی می‌کنند، عنوان کرد: بعد از انجام این فرایند، برق با قیمت هر کیلووات ۸۰ تا ۱۰۰ تومان تحویل مردم می‌شود که این حدوداً یک‌دهم تا یک پانزدهم قیمت گاز آن است.

کاظمی با تصریح بر این موضوع که یارانه‌ای که به مردم برای برق داده می‌شود از جیب خودشان است، بیان کرد: سرمایه‌های مردم در حال سوختن است و به همین جهت مردم عزیز باید نسبت به مصرف بهینه آن اهتمام داشته باشند. البته حدود ۸۵ درصد مردم طبق الگو مصرف می‌کنند و ۱۵ درصد نیز بالای الگوی مصرف استفاده می‌کنند.

کد خبر: ۱۱۸٬۲۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha