۱۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
نقشه راه تحقق «جهش تولید» در زنجان تدوین می‌شود
معاون استاندار زنجان در گفتگو با بازار:

نقشه راه تحقق «جهش تولید» در زنجان تدوین می‌شود

زنجان - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان از تدوین نقشه راه تحقق «جهش تولید» در استان خبر داد و گفت: رفع موانع تولید، صادرات و تسهیل در واردات مواد اولیه و ماشین آلات مورد نیاز، از لوازم تحقق این مهم است.

فرامرز نیک‌سرشت  در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه شعار امسال در راستای شعار سال گذشته نام‌گذاری شده است، گفت: زنجان در همه بخش‌ها طی سال گذشته موفق عمل کرد و در بسیاری از اوقات با برنامه تدوین شده در راستای تحقق رونق تولید همگام بود و در بسیاری از موارد نیز جزو استان‌های برتر در کشور بودیم.

وی با اشاره به بازگشت تعداد ۳۰ واحد تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل زنجان به چرخه تولید، افزود: این خود حاکی از آن است که اگر بخواهیم کار کنیم، می‌توان کارهای ارزشمندی انجام داد، هر چند با شرایط کنونی، انجام چنین کارهایی به مراتب سخت‌تر از سال‌های گذشته شده است.

نیک سرشت گفت: در سال گذشته که با عنوان رونق تولید نام‌گذاری شده بود به همت همه دست‌اندرکاران در همه بخش‌ها اعم از خصوصی، دولتی، نظارتی، قضایی و اجرایی اجازه تعطیلی حتی به یک واحد تولیدی فعال در استان داده نشد.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته هیچ واحد تولیدی در زنجان تعطیل نشد، افزود: وجود تحریم‌ها باعث شده تا در تامین مواد اولیه بسیاری از کارخانجات با مشکلات عدیده‌ای مواجه شویم، اظهار کرد: در مراودات مالی نیز مشکلات بسیار قابل ملاحظه‌ای وجود دارد.

مشکلات جدی در نقل و انتقال ارز وجود دارد

نیک سرشت افزود: مشکلات جدی در نقل و انتقال ارز داریم. در تامین ماشین‌آلات نیز دچار تحریم‌های بسیار سخت هستیم اما معتقدیم برای همه این موارد راهکارهای عقلایی وجود دارد و به همین خاطر به دنبال اتخاذ تدابیری هستیم تا در نهایت بتوان در سایه این اقدامات، نیازهای داخلی کشور تامین کرد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط بین‌المللی و شرایطی که تحریم‌های ناجوانمردانه بر ما تحمیل کرده است، راهی جز افزایش تولید، رونق تولید و جهش تولید نداریم و این نام‌گذاری‌ها صد درصد منطبق بر شرایط امروز جامعه بوده و شعارهایی کاملا منطقی با شرایط امروز است.

نیک‌سرشت با تاکید بر اینکه امسال نیز همان سیاست‌های قبلی را که حمایت همه‌جانبه از صنعت، تولید، خدمات، معدن و ... بود، در دستور کار قرار داده‌ایم، ادامه داد: هر چند معتقدیم در این راستا مشکلاتی را نیز پیش رو خواهیم داشت، بنابراین با یک جدیت بیشتر و عزم راسخ‌تر به دنبال رونق هر چه بیشتر تولید که منتج به جهش تولید نیز خواهد شد، هستیم.

وی از برگزاری اولین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در دومین روز از سال‌جاری به صورت ویدئو کنفرانس خبر داد و بیان کرد: در این جلسه مقرر شد همه دستگاه‌ها نظرات خود را در قالب برنامه‌های پیشنهادی به صورت مکتوب به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان ارائه داده و این سازمان نیز کمیته‌ای برای ترسیم نقشه راه در راستای تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید تشکیل دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان یادآور شد: ممکن است حتی یک درصد در حق یک واحد تولیدی و صنعتی اجحاف شده باشد که همه این موارد صد درصد قابل رصد و پیگیری است و در این راستا هیئت‌های حل‌اختلاف و تجدید نظر داریم تا اجازه ندهیم حقی از یک واحد تولیدی و یا صنعتی گرفته شود اما آنچه که مر قانون بوده و از قبل به اطلاع فعالان این عرصه اعم از دولتی و بخش خصوصی رسیده، ملاک عمل ارگان‌هایی چون دارایی و تامین‌اجتماعی خواهد بود.

نیک‌سرشت ادامه داد: بعد از جمع‌بندی اولیه، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در یک نشست با حضور نماینده عالی دولت در استان زنجان به بحث و تبادل‌نظر خواهند پرداخت تا بتوانیم به یک جمع‌بندی عملیاتی دست یابیم که این جمع‌بندی نیز به اطلاع مدیران و عموم مردم خواهد رسید.

۷۰ میلیارد تومان بخشودگی مالیاتی طی سال ۹۸ در استان زنجان

وی گفت: فارغ از همه این مسائل، نهایت مساعدت و اعمال تخفیف‌های متعدد در حال انجام است و در حدود ۷۰ میلیارد تومان بخشودگی و ۳۰۰ میلیارد تومان استمهال در بخش مالیاتی داشتیم. در بخش تامین‌اجتماعی هم تلاش بر این بوده که رعایت حال واحدهای تولیدی و صنعتی را بکنیم و این گونه نبوده که واحدی به خاطر پرداخت نکردن مالیات و حق تامین اجتماعی به تعطیلی کشیده شده باشد اما عکس این موضوع را بارها شاهد بوده‌ایم که واحدهای تعطیل شده به خاطر مساعدت‌هایی که در حوزه مالیات و تامین اجتماعی صورت گرفته، به چرخه تولید بازگشته‌اند.

نیک سرشت افزود: صنعت به عنوان مهم‌ترین بخشی  طی سال گذشته توانست موفق عمل کند و با توجه به حجم سرمایه‌گذاری و زیرساختی که وجود دارد و استقبالی که صورت می‌گیرد.

وی افزود:  حوزه صنعت می‌تواند در استان محوریت فعالیت‌های اقتصادی نسبت به سایر بخش‌ها باشد، هر چند سایر بخش‌ها نیز قابلیت‌های بسیار زیادی برای تحقق شعار سال دارند، به همین خاطر از سایر بخش‌ها غافل نیستیم، هر چند ممکن است وقتی وارد مرحله اجرا شدیم، یکی از این بخش‌ها از جمله خدمات، کشاورزی و ... گوی سبقت را از بخش صنعت در سال‌جاری بگیرد.

کد خبر: ۱۱٬۸۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha