۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹
کدام مقاومت برای شاخص کل در آذر ماه مهم است؟
آغاز ورود پول های بزرگ به برخی نمادها و گروه ها

کدام مقاومت برای شاخص کل در آذر ماه مهم است؟

شاخص خط روند نزولی خود را شکسته و پولبک زده، از این رو پیش بینی می شود در هفته آینده از مقاومت یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد عبور کند.

بازار؛ گروه بورس: شاخص خط روند نزولی خود را شکسته و پولبک زده و حالا به یک میلیون و ۴۱۰ هزار واحد رسیده و پیش بینی می شود چنانچه با خبرهای خاص مواجه نشویم در روزهای نخست هفته آینده تا یک میلیون و ۴۳۰ هزار واحد رشد کند و بعد از عبور از این مقاومت ضعیف به مقاومت یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد برسد که این سطح از مقاومت می تواند کمی نوسان ایجاد کند اما جدی ترین مقاومت در کوتاه مدت می تواند همان محدوده یک میلیون و ۴۹۰ هزار واحدی است و شاید اگر از این سطح عبور کند شاخص کل تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد چالش جدی نداشته باشد. اما نباید فراموش کرد که حمایت پیش روی شاخص محدوده یک میلیون و ۳۷۵ هزار واحد بوده و در صورت از دست رفتن احتمال ریزش تا محدوده یک میلیون و ۳۳۰ هزار واحد وجود دارد.

بازار برای بازگشت به روند صعودی آماده می شود حال باتوجه به میله های زمانی به نظر می رسد که تغییر روند حرکتی شاخص از هفته ابتدای آذرماه کلید بخورد، زیرا ارزش معاملات هفته چهارم آبان ماه ۱۴۰۰  نسبت به قبل با کمی رشد به  ۴۵۷۹ میلیارد تومان به پایان رسیده است

بازار از نیمه دوم روز چهارشنبه، عرضه و تقاضا به تعادل رسیده و برای بازگشت به روند صعودی آماده می شود حال باتوجه به میله های زمانی به نظر می رسد که تغییر روند حرکتی شاخص از هفته ابتدای آذرماه کلید بخورد، زیرا ارزش معاملات هفته چهارم آبان ماه ۱۴۰۰  نسبت به قبل با کمی رشد به  ۴۵۷۹ میلیارد تومان به پایان رسیده است.

هر چند که برخی دلیل اقبال به بازار سهام را تنش های بازار رمز ارز می دانند.

سیگنال های هفته اخیر بورس
با این حال معاملات بورس همچنین سیگنال هایی را درباره نمادها داده است؛ به طوری که نمادهایی مانند بموتو، ثشاهد، خودکفاف، خبهمن، شفن، حآسا، نیرو، ملت، ثعمرا، غسالم، کگاز، ثاباد، ثالوند، کباده و قنقش ورود پول هوشمند داشته اند و نمادهایی مانند حتوکا، ولیز، پلوله، حتاید، دبالک و سفار خروج پول داشتند.

همچنین نمادهایی مانند چکاوه، فسازان، فکمند، حآسا، خاذین، بپیوند، پترول، ثالوند، کگهر، کوثر ثنام و بموتو حجم های مشکوک مثبت داشته اند که می تواند نشانه آغاز یک روند صعودی در این نمادها باشد.

 در نمادهایی مانند بورس، پاکشو، بفجر، وثوق، بایکاف ثاژن خوکفا، ولیز، وسخوزف وملل، وجامی و دشیری حجم های مشکوک منفی داشتند که می تواند نشانه ادامه افت ارزش سهام این نمادها باشد.

کد به کد حقوقی به حقیقی در یک نماد نشان دهنده ارزنده بودن یک سهم است و در روزهای اخیر در معاملات نمادهایی مانند خمحور، دلر، ساینا، سمگا، سنیر، شبریز، تایرا، تاپیکو، خدیزل، تایرا، بهپاک کد به کد حقوقی به حقیقی داشته اند و در مقابل در نمادهایی مانند کگهر، پلوله، وملل و آرمان با کد به کد حقیقی به حقوقی مواجه بودند و این به معنی افت قیمت نماد در روزهای بعد خواهد بود.

در روزهای پایانی معاملات هفته گذشته در نمادهایی مانند تیپیکو، ثامان، سرود، سفارود و ویسا در حالی که در نرخ های منفی خرید و فروش می شدند با افزایش قدرت خریدار روبرو بودند و در نمادهایی مانند کگل، کگهر، وپاسار، وپست و تماوند با وجود اینکه در قیمت مسثبت خرید فروش می شدند با افزایش قدرت فروشنده ها روبرو بودند.

وضعیت تکنیکالی نمادها
وضعیت تکنیکالی نمادها نشان می دهد که بالبر، سفاسی، فگستر، ثشاهد، فافزا، وایران، ومعلم و تابا به محدوده حمایتی و کف سه ماهه رسیده اند و نمادهایی مانند غبهنوش، وساخت، لسرما، فاما پلوله و حتوکا در محدوده مقاومتی هستند و احتمالا در کوتاه مدت نوسانی خواهند بود.

براساس فیلترهای اندیکاتوری جم پیلین، تاپکیش و وسین در شرایط خوبی قرار دارند و نمادهایی مانند ومعادن، فولاژ، تاصیکو، ونیکی، معیار و بمیلا با افت تقاضا و افزایش عرضه مواجه هستند. همچنین طبق نمودار ایچیکومو نمادهایی مانند سپید، شصدف، کرمانشا، واتوس، وافری، وبشهر، اتکام، ارفع، خزامیا، آریان، خکاوه و سرچشمه سیگنال مثبت دارند و طبق این نمودار نمادهایی مانند شبندر، شرانل، شتولی، سایر، تاپیکوف پکرمان، فنورد، ومعادن، وصندوق، وسپه، مارون و فولاژ سیگنال منفی دریافت کرده اند.

روند کندل های حمایتی و مقاومتی نشان می دهد که نمادهایی مانند دجابر، ثعمرا، تکشا، خزامیا، خکرمان، خلنت، ثالوند، دیران، فلامی، غسالم، غمینو و وثخوز در الگوی پوشالی صعودی قرار دارند و نمادهایی مانند ثنظام، حخزر، داراب، ساربیل، سیلام و کساوه در الگوی پوشالی نزولی قرار دارند.

مهمترین سیگنال که این هفته برای بورس می تواند اتفاق بیفتد تصویب افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی قیمت خودرو است که در هفته های اخیر جنجال برانگیز بوده و باعث شده نماد دو غول خودرویی کشور تعلیق شوند

مهمترین سیگنال دیگری که این هفته برای بورس می تواند اتفاق بیفتد تصویب افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی قیمت خودرو است که در هفته های اخیر جنجال برانگیز بوده و باعث شده نماد دو غول خودرویی کشور تعلیق شوند. همچنین با توجه به اینکه لایحه بودجه ۱۴۰۱ حکایت از رشد تورم و آزادسازی واردات خودرو از طریق ارز حاصل از صادرات قطعات و خودرو دارد پیش بینی می شود گروه خودرویی همچنان فارغ از سیگنال های تکنیکالی مورد توجه سرمایه گذاران قرار بگیرند.

موضوع دیگری که می تواند به روند معاملات گروه های صنعتی جهت دهد نزدیک شدن به مذاکرات برجام و احتمال آزادسازی بخشی از منابع ارزی کشور است که در هفته گذشته رئیس جمهوری در مجلس با اعلام اینکه بخشی از منابع ارزی ایران آزاد شده سیگنال این موضوع را داده است، حالا باید ببینیم در دهه نخست آذر ماه که مذاکرات مذکور شروع می شود مسئولان کشورمان و طرف های مذاکره کننده چه سیگنال هایی را به بازار خواهند داد. این مساله به این دلیل حائز اهمیت است که گروه های معدنی، فلزات و پتروشیمی به شدت متاثر از نوسانات رو به پایین قیمت ارز قرار خواهند گرفت زیرا این شرکت ها به وجود تحریم ها همچنان صادرات خود را با قیمت ارز بالا داشته اند و سیگنال نزولی قیمت ارز می تواند سهامداران را به عرضه بیشتر تشویق کند، حالا باید دید بازار می تواند مقاومت های پیش رو را با قدرت بشکند یا خیر!

کد خبر: ۱۱۸٬۲۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha