۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
از هر ۵ عراقی یک نفر زیر خط فقر است

از هر ۵ عراقی یک نفر زیر خط فقر است

علیرغم اینکه عراق پنجمین تولید کننده بزرگ نفت در جهان است، و از بندر بصره بیش از ۳.۴ میلیون بشکه در روز نفت صادر می کند درصد بالایی از شهروندان عراقی همچنان درگیر مشکلات معیشتی فراراوان هستند و زیر خط فقر محسوب می شوند.

به گزارش بازار، طبق اظهار موسسات بین المللی از جمله بانک جهانی و سازمان شفافیت بین المللی، نهادهای مختلف عراقی به ویژه نهادهای دولتی سالهاست از گسترش فساد رنج می برند و این باعث شده عراقی ها به خیابان ها بریزند. 

عراق سه ماه است که شاهد تظاهرات و اعتراضات ضد دولتی در بغداد و برخی شهرهای جنوبی است به طوریکه تظاهرکنندگان با بستن راه های اصلی و فشل کردن زیرساخت های دولت از جمله چاه های نفت اعتراض خود را در دومین کشور بزرگ صادر کننده نفت نشان داده اند. این در حالی است که دولت عراق تقریبا به طور کامل وابسته به درآمدهای نفتی است و حدود ۹۰ درصد از بودجه آن را در بر می گیرد و این یعنی هر گونه خلل در صادرات نفت این کشور به منزله فاجعه اقتصادی است.

علیرغم در دست داشتن چنین ثروت بزرگی در عراق از هر ۵ نفر یک نفر زیر خط فقر زندگی می کنند و طبق گزارش بانک جهانی میزان بیکاری بین جوانان ۲۵ درصد است.

کد خبر: ۱٬۱۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha