۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۳
دولت به توانمندی داخلی اقتصاد روی آورد
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

دولت به توانمندی داخلی اقتصاد روی آورد

پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت باید به مؤلفه‌های توانمندسازی اقتصاد از درون کشور روی آورد.

به گزارش بازار، محمدرضا پورابراهیمی امروز در حاشیه ارائه دیدگاه‌های نمایندگان در خصوص شاخص‌های اقتصادی دولت‌های یازدهم و دوازدهم تصریح کرد: گزارشی که ارائه شده در چند بخش است و در این گزارش اوضاع بخش تولید و شاخص‌های مربوط به رفاه در کشور مثل ضریب جینی و همچنین وضعیت صادرات کشور مورد بررسی قرار گرفته و یکی از جامع‌ترین گزارش‌های تخصصی است که از سوی کمیسیون اقتصادی تهیه شده است.

وی افزود: این گزارش نشان می‌دهد که عملکرد دولت گذشته در طول هشت سال فعالیت اقتصادی چگونه بوده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: شاخص‌های ارزیابی شده بیانگر این است که شاخص مناسبی در پایان دولت دوازدهم برجای نمانده و تمام شاخص‌ها متأسفانه به گونه‌ای است که رویکردهای آن‌ها اثر منفی از خود به جا گذاشته است.

پورابراهیمی افزود: این وضعیت متأثر از دو اقدام است اول گره زدن همه آنچه که به عنوان اهداف برنامه اقتصادی بود در دولت‌های یازدهم و دوازدهم به موضوع مذاکرات هسته‌ای که خروجی آن منجر به فقدان اتفاقات مثبت شد.

وی گفت: نکته دوم نبود اتکا به توانمندی اقتصادی در داخل بود که این تجربه متأسفانه منجر به وضعیت بد اقتصادی کشور شده و در دولت سیزدهم باید مبنایی باشد برای عملکردی متفاوت از گذشته.

رئیس کمیسیون اقتصادی افزود: ما امروز به دولت سیزدهم اعلام کردیم رصد اقدامات مجلس در خصوص شاخص‌های اقتصادی ادامه خواهد داشت و آنچه به عنوان عملکرد مطلوب در حوزه اقتصادی می‌تواند مبنای تصمیمات نظام قرار گیرد در همراهی مجلس و دولت از طریق بهبود شاخص‌های اقتصادی به وسیله توانمند سازی داخلی اقتصاد ایران محقق خواهد شد.

پورابراهیمی گفت: امیدواریم اثرات این گزارش به دولت سیزدهم کمک کند تا از اقدامات منفی دولت‌های قبلی امتناع کند و به مؤلفه‌های توانمندسازی اقتصاد از درون کشور روی آورد همان چیزی که بارها مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی فرموده اند.

کد خبر: ۱۱۸٬۰۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha