۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲
شفاف سازی روابط عمومی شرکت گهرزمین در خصوص مطالب منتشر شده در فضای مجازی

شفاف سازی روابط عمومی شرکت گهرزمین در خصوص مطالب منتشر شده در فضای مجازی

سیرجان- مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت سنگ آهن گهرزمین سیرجان به منظور شفاف سازی در زمینه مطالب اخیر منتشر شده در فضای مجازی توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت سنگ آهن گهرزمین سیرجان، مجتبی صادقیان گفت: در پی  انتشار مطالب اخیر در فضای مجازی و نظر به اینکه اخیرا مطلبی در فضای مجازی تحت عنوان انتشار اسناد فساد در شرکت گهر زمین منتشر شده است، بدین وسیله به استحضار سهامداران و افرادی که مطلب منتشره را مطالعه کرده اند می رساند که شرکت گهرزمین طی مناقصه و با قراردادی ۵ ساله عملیات استخراج معدن را به پیمانکار واگذار کرده است.

وی ادامه داد: حجم عملیات سالانه و نرخ واحد برداشت در قرارداد مشخص و در قرارداد به صراحت قید شده که در صورت عدم توان پیمانکار در برداشت حجم سالانه، مشمول جریمه خواهد بود.

صادقیان گفت: طبق شرایط قرارداد، ۲۰ درصد مبلغ سالانه قرارداد به عنوان پیش پرداخت قراردادی به پیمانکار تعلق می گیرد تا به صلاحدید برای تجهیز، هزینه های جاری و... هزینه کند. مبلغ پیش پرداخت از صورت وضعیت های وی مستهلک می شود.

وی بیان کرد: از آنجایی که طبق گزارش مشاور، لازمه تداوم کار معدن برداشت حدود ۱۰۰ میلیون تن باطله علاوه بر حجم قراردادی است، هیئت مدیره شرکت مصوب می کند پیش پرداخت قراردادی صرفا جهت نوسازی و افزایش ماشین آلات و در راستای برداشت عقب ماندگی سنوات قبل هزینه شود و پیمانکار اجازه هزینه کرد در بخش های دیگر را ندارد و جهت کنترل این مهم از حساب مشترک استفاده شود.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت سنگ آهن گهرزمین سیرجان ادامه داد: ضمنا ماشین آلات متعلق به کارفرما براساس نظریه کارشناس رسمی دادگستری در اختیار پیمانکار قرار گرفته و هزینه مربوطه از صورت وضعیت های پیمانکار کسر می شود.

وی عنوان کرد: با عرض مراتب فوق و اشاره به این مهم که اقدامات انجام شده در جهت صرفه و صلاح شرکت و طبق شرایط قراردادی و منطبق با مجوزهای صادره است، لذا مطلب درج شده از مصادیق نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی بوده و بلافاصله پس از نشر مطلب موضوع به مراجع قضایی جهت رسیدگی فوری ارجاع داده شده است.

کد خبر: ۱۱۸٬۰۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha