۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳
بانک‌ها موظف به انتشار لیست ابر بدهکاران خود هستند
مدیرکل روابط عمومی وزارت اقتصاد و دارایی:

بانک‌ها موظف به انتشار لیست ابر بدهکاران خود هستند

فتوت، مدیرکل روابط عمومی وزارت اقتصاد و دارایی اظهار کرد: وزیر اقتصاد به بانک مرکزی اعلام کرده است همه بانک ها از این پس موظف هستند هر سه ماه لیست ابر بدهکاران خود را در سایت بانک اعلام کنند

به گزارش بازار، فرشاد فتوت مشاور وزیر و مدیر کل روابط عمومی وزارت اقتصاد و دارایی با اشاره به مسیر وزارت اقتصاد از ابتدای دولت سیزدهم برای مبارزه با فساد گفت: یکی از اقداماتی که در هفته گذشته در این راستا انجام شد، اعلام اسامی ابر بدهکاران بانکی بود که بر اساس نامه وزیر اقتصاد به رئیس کل بانک مرکزی صورت گرفت.

وی درباره جزئیات این نامه اظهار کرد: رئیس کل بانک مرکزی بر این اساس بانک ها را موظف می کند که هر سه ماه، فهرست ابربدهکاران بانکی را در سایت رسمی خودشان به اطلاع مردم برسانند. این کار با این هدف انجام می شود تا به جای اشخاص معدود، دسترسی به تسهیلات بانکی برای طیف وسیع تری از تولید کنندگان و مردم فراهم شود.

مشاور وزیر و مدیر کل روابط عمومی وزارت اقتصاد و دارایی درباره دیگر اقدامات این وزارت خانه در هفته گذشته بیان کرد: وزارت اقتصاد برنامه ویژه ای برای جبران کسری بودجه سال ۱۴۰۰ با فروش اموال مازاد یا راکد دولت است.

وی با اشاره به اینکه روز سه شنبه وزیر اقتصاد مهمان نمایندگان عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بود، عنوان کرد: در آستانه تقدیم لایحه بودجه سال آینده از سوی دولت به مجلس هستیم و به همین جهت نمایندگان کمیسیون تقاضا داشتند گزارشی از درآمدها و شاخص های اقتصادی از سوی وزارت اقتصاد اعلام و تشریح شود.

فتوت افزود: در حاشیه جلسه مذکور، وزیر اقتصاد و دارایی در جمع خبرنگاران توضیح داد که بهترین شیوه کسری بودجه سال جاری که حدود چهار ماه دیگر از آن باقی مانده است، فروش اموال مازاد و راکد دولت با کمترین اثر تورمی است زیرا این اقدام باعث مولد شدن دارایی های شرکت های دولتی و مجموعه های دولتی خواهد شد. وزیر اقتصادی ابراز امیدوار کرده است در هفته های آینده شاهد اثرات درآمدی این کار و جبران کسری بودجه دولت به شکل غیر تورمی باشیم.

وی از برگزاری جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در ریاست جمهوری در روز گذشته خبر داد و گفت: تصمیمات مهمی در این جلسه اتخاذ شده است و این تصمیمات کمک خواهند تا رشد غیر تورمی شاهد باشیم و برای این کار بسته اقتصادی در نظر گرفته شده است.

کد خبر: ۱۱۷٬۹۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha