۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
پایداری شبکه برق با تعدیل و بهینه سازی روشنایی معابر
مدیرعامل شرکت توانیر اعلام کرد

پایداری شبکه برق با تعدیل و بهینه سازی روشنایی معابر

متولی زاده، مدیرعامل شرکت توانیر گفت: با توجه به محدودیت تامین سوخت نیروگاه ها، برای حفظ پایداری در شبکه برق روشنایی معابر در سراسر کشور تعدیل و بهینه سازی می‌شود.

به گزارش بازار، محمد حسن متولی زاده در مانور سراسری تعدیل و بهینه سازی روشنایی معابر درون شهری و برون شهری گفت: مصرف برق هرپایه روشنایی معابر معادل برق مصرفی یک خانوار است بنابراین خاموش کردن هر یک پایه امکان تامین برق پایدار یک خانوار را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه زمستان سال گذشته توانستیم با کمترین بحران از شرایط سخت عبور کنیم گفت: هدف از اجرای مانور امروز، مدیریت مصرف سوخت است که تا حصول نتیجه نهایی ادامه خواهد داشت.

متولی زاده افزایش مصرف گاز در بخش خانگی با شروع فصل سرما را دلیل کمبود سوخت در نیروگاه‌ها دانست و ادامه داد: سال گذشته مصرف گاز بخش خانگی روزانه به ۶۰۰ میلیون متر مکعب رسید که این روند تامین سوخت نیروگاه‌ها را با اختلال مواجه کرد، زیرا تامین سوخت برای نیروگاه‌ها در اولویت دوم و پس از بخش خانگی قرار دارد.

وی افزود: در این طرح روشنایی معابر و تونل‌های بین شهری بصورت یک در میان خاموش خواهد شد به نحوی که هم روشنایی تامین و هم در مصرف سرخت صرفه جویی شود.

کد خبر: ۱۱۷٬۹۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha