۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۷
مبارزه با علف‌های هرز در ۱۱ هزار هکتار از مزارع غلات ورامین
سرپرست جهاد کشاورزی ورامین خبر داد؛

مبارزه با علف‌های هرز در ۱۱ هزار هکتار از مزارع غلات ورامین

ورامین - سرپرست جهاد کشاورزی ورامین از مبارزه با علف‌های هرز در ۱۱ هزار هکتار از مزارع غلات این شهرستان خبر داد.

محسن بنائیان در گفتگو با خبرنگار بازار، از مبارزه با علف های هرز مزارع گندم و جو ورامین خبر داد و اظهار داشت: این طرح در اسفند ماه سال گذشته آغاز شد و تاکنون در ۱۱ هزار هکتار از مزارع غلات این شهرستان  مبارزه شده است.

بناییان با اشاره به زمان مبارزه با علف های هرز و همچنین سن در مزارع غلات شهرستان به کشاورزان غلات کار توصیه کرد: با توجه به تاثیر علف های هرز و سن بر کمیت و کیفیت محصول تولیدی، کار مبارزه را با راهنمائی و توصیه اعضای شبکه مراقبت با دقت و جدیت انجام دهند.

وی با بیان اینکه با توجه به بارندگی‌های مطلوب بهاره احتمال وقوع آفاتی از قبیل سن گندم، در سال زراعی جاری وجود دارد، اضافه کرد: در این زمینه باید به زراعین اطلاع رسانی لازم انجام گیرد تا با اقدام به موقع از احتمال وقوع خسارت‌های احتمالی به مزارع غلات شهرستان جلوگیری شود.

سرپرست جهاد کشاورزی ورامین عنوان داشت: صدور اطلاعیه‌های پیش آگاهی بر اساس داده‌های هواشناسی و اطلاع رسانی به موقع به کشاورزان منطقه به منظور حفظ محصولات زراعی و باغی از گزند سرمازدگی و نوسان‌های جوی و نیز ایجاد تمهیدات لازم به منظور جلوگیری از خسارت بیماری‌های گیاهی مرتبط با شرایط آب و هوایی از اهمیت زیادی برخوردارند.

کد خبر: ۱۱٬۷۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha