۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۲
مهاجرت از طریق اسکیل ورکر

مهاجرت از طریق اسکیل ورکر

مهاجرت به استرالیا از طریق کار همان مهاجرت از طریق برنامه نیروی کار متخصص است که بسیاری از افراد به‌خاطر وجود امنیت شغلی در این مسیر آن را برمی‌گزینند.

بازار; گروه صنعت: مهاجرت به استرالیا از طریق کار همان مهاجرت از طریق برنامه نیروی کار متخصص است که بسیاری از افراد به‌خاطر وجود امنیت شغلی در این مسیر آن را برمی‌گزینند. پس از شیوع بیماری کرونا در سرتاسر دنیا، کشورهای مهاجرپذیری همچون استرالیا به‌خاطر صادر نکردن ویزا در این چند سال و کم‌شدن میزان مهاجرت با کمبود نیروی کار متخصص مواجه شده‌اند. این کشور هم‌اکنون در بیش از ۲۰۰ حوزه‌ی کاری به نیروی کار متخصص نیاز دارد. باتوجه‌به واکسینه شدن افراد در سراسر دنیا و وضعیت روبه بهبود کشورها، مسیرهای مهاجرت از طریق اسکیل ورکر و مهاجرت از طریق اسپانسرشیپ دوباره باز شده است و پرونده‌های متقاضیان مهاجرت از طریق اسکیل ورکر بسیار سریع‌تر از قبل بررسی می‌شوند. به‌عنوان‌مثال اخیراً مسیر اخذ ویزای اسپانسرشیپ در آدلاید استرالیا مجدداً فعال شده است و پرونده‌ها به‌سرعت در حال بررسی شدن می‌باشند.

ویزای اسکیل ورکر استرالیا

استرالیا کشوری بزرگ و مهاجرپذیر است که مانند دیگر کشورها ترجیح می‌دهد مهاجران از نیروهای کار متخصص و بامهارتی باشند که حضورشان سبب رشد کشور شود. بسیاری مهاجرت از طریق اسکیل ورکر را جزو بهترین روش‌های مهاجرت می‌دانند و هرساله تعداد زیادی از افراد در سراسر جهان با استفاده از این مسیر به استرالیا مهاجرت می‌نمایند. برنامه اسکیل ورکر استرالیا هشت ویزای مختلف دارد اما عموماً منظور از ویزای اسکیل ورکر استرالیا ویزاهای 491، 189 و 190 است.

مهاجرت از طریق اسکیل ورکر استرالیا مناسب چه کسانی است؟

مهاجرت از طریق اسکیل ورکر مناسب کسانی است که مهارت و سابقه کاری خوبی دارند و شغل آن‌ها هم در لیست مشاغل موردنیاز استرالیا وجود دارد. از شرایط اخذ این ویزا می‌توان به مواردی مانند شرایط سنی، میزان تسلط بر زبان انگلیسی، سابقه کار در کشور استرالیا، سابقه کار مرتبط با مدرک تحصیلی، مدرک تحصیلی، مهارت‌های همسر و موارد دیگر می‌باشد. همه‌ی این موارد طی یک سیستم امتیازدهی توسط اداره مهاجرت استرالیا بررسی می‌شوند و افراد دارای صلاحیت از میان متقاضیان انتخاب می‌شوند.

این سیستم امتیــازدهی در واقع ابزاری برای اداره‌ی مهاجرت استرالیا است که افراد واجـــد شرایط مهاجرت از طریق اسکیل ورکر را مشخص کند. حداقل امتیازی که برای مهاجرت از طریق اسکیل ورکر لازم است، امتیاز ۶۵ می‌باشد که می‌تواند شما را وارد استرالیا کند. البته ویزای اسکیل ورکر استرالیا دسته‌بندی‌های مختلفی با عنوان کلاس‌ها و ساب‌کلاس‌ها دارد تا برخی از افرادی که امتیازشان به ۶۵ نمی‌رسد بتوانند از طریق آن‌ها اقدام کنند.

مهاجرت از طریق اسکیل ورکر

آیا ویزای اسکیل ورکر بهترین راه مهاجرت به استرالیا است؟

بهترین راه مهاجرت به استرالیا برای افراد مختلف با سطح درآمد و شرایط گوناگون قطعاً یکسان نیست. اگرچه بسیاری تنها مسیر مطمئن و بهترین راه مهاجرت به استرالیا را مهاجرت از طریق اسکیل ورکر می‌دانند اما این ویزا نیز نیازمند شرایط ویژه‌ای از سوی متقاضی می‌باشد و ممکن است مسیرهای دیگری هم باتوجه‌به شرایط فرد برای او مناسب باشد. همان‌طور که می‌دانید اقتصاد استرالیا بر کشاورزی و بازرگانی متکی است و مشاغل زیادی به علت کمبود نیروی کار متخصص نیاز به جذب افراد با مهارت کاری بالا دارند. به همین علت دولت این کشور برنامه‌ای منظم برای جذب افراد متخصص از سایر کشورها تدوین کرده‌اند که ویزای اسکیل ورکر استرالیا اساسی‌ترین و مهم‌ترین طرح این برنامه است.

در برخی موارد، بازار کار فراوان نیز می‌تواند بسته به شرایط شرکت و پیشنهاد شغلی از همان ابتدا اقامت دائم شما را تضمین کند. ویزای اسکیل ورکر می‌تواند بهترین راه مهاجرت به استرالیا باشد چراکه این نوع ویزا بنا بر شرایطی می‌تواند منجر به اقامت دائم شود و این اقامت دائم مزایایی بسیار به همراه دارد. این مزایا عبارت‌اند از:

· اقامت همیشگی و اجازه زندگی و کار و تحصیل نامحدود در استرالیا

· برخورداری از حقوق شهروندی کامل در استرالیا درست مانند یک شهروند استرالیایی از بدو ورود به کشور

· استفاده از بیمه درمان رایگان

· امکان سرمایه‌گذاری در استرالیا

· برخورداری از حقوق بیکاری و بازنشستگی

· تخفیف بسیار زیاد در شهریه‌ی دانشگاه و دریافت کمک‌هزینه تحصیلی از دانشگاه

· بهره‌مندی تمام اعضای خانواده از مزایای این ویزا

· تحصیل رایگان فرزندان

· استفاده از وام‌های 95 درصدی خرید خانه

· امکان سفر به سایر نقاط جهان بدون محدودیت

ویزا اسپانسرشیپ استرالیا برای اقامت موقت و دائم

از طرفی دیگر ویزای اسپانسرشیپ یکی از انواع ویزای استرالیاست که به‌صورت موقت و دائم برای تأمین نیروی کار استرالیا صادر می‌شود. باتوجه‌به کمبود نیروی کار در استرالیا، کارفرمایانی که نیاز به نیروی کار متخصص دارند، می‌توانند متقاضیان را حمایت کنند و آنها را برای انجام امور مهاجرت و اخذ ویزا موقت به اداره مهاجرت استرالیا معرفی کنند.

دولت استرالیا از سال ۲۰۱۲ قوانین متعددی را برای اداره مهاجرت در نظر گرفته است تا بادقت بیشتری پرونده متقاضیان ویزای اسپانسرشیپ استرالیا را بررسی کنند و این ویزا را فقط و فقط برای افرادی صادر کنند که تخصص بالا و یا منحصربه‌فردی در زمینه کاری خود دارند و در واقع هدفمندتر از گذشته ورود افراد متخصص به استرالیا را، دنبال می‌کنند. در حالت کلی، دانش تخصصی و تجربه کافی و همچنین سطح بالای زبان انگلیسی، ضامن پذیرش درخواست ویزای کارفرما باتوجه‌به نوع ویزای درخواستی محسوب می‌شود.

مهاجرت از طریق اسکیل ورکر

کلام آخر

اگر در جستجوی مهاجرت از طریق اسکیل ورکر یا ویزا اسپانسرشیپ هستید، باید ابتدا نوع ویزای مناسب شرایط فردی شما معین شود تا بتوانید بر اساس آن مدارک لازم را تهیه نمایید. اکنون که پرونده‌ها با سرعت بیشتری بررسی می‌شوند می‌توانید به کمک مشاورین متخصص این امر برای مهاجرت اقدام کنید.

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری درباره مهاجرت به استرالیا داشته باشید می‌توانید از متخصصین گروه مهاجرتی پاسارگاد به طور رایگان مشاوره بگیرید.

کد خبر: ۱۱۷٬۸۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha