۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
برنامه‌ جدی دولت سیزدهم برای اخذ مالیات از خانه های خالی و خودروهای لوکس
رئیس‌ کل سازمان امور مالیاتی خبر داد

برنامه‌ جدی دولت سیزدهم برای اخذ مالیات از خانه های خالی و خودروهای لوکس

منظور، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی از برنامه‌ جدی دولت سیزدهم برای اخذ مالیات از خانه‌های خالی و لوکس و خودروهای گران‌قیمت خبر داد.

به گزارش بازار، داود منظور، رئیس‌ کل سازمان امور مالیاتی گفت: به‌علت عدم تصویب آیین‌نامه‌ها در دولت قبل، دولت جدید که بر سر کار آمد از آنجا که در جهت عدالت مالیاتی عزمی جدی داشت، آیین‌نامه بند (خ) تبصره ۶ بودجه امسال را به تصویب رساند، به‌دنبال ابلاغ آن هم اقدامات لازم در زمینه طراحی و تبیین فرایندهای سیستمی و ایجاد امکانات سامانه و طراحی نرم‌افزار جمع‌آوری داده‌ها و همچنین مکاتبات با دستگاه‌های ذی‌ربط برای اخذ اطلاعات لازم به‌موجب قانون و آیین‌نامه مذکور به‌عمل آمده است.

وی افزود: البته با توجه به بانک‌های اطلاعاتی موجود در کشور شاید نیاز به خوداظهاری نباشد و باید این موضوع را بررسی کنیم و چه‌بسا با سرعت بیشتری بتوان آمار خانه‌های خالی را به دست آورد.

منظور تاکید کرد: با عزمی که کلّیت دولت در این زمینه دارد به‌زودی جبران عقب‌ماندگی‌های دولت قبل صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: خوداظهاری مالکان املاک در سراسر کشور در سامانه مربوط به‌نشانی www.amlak.mrud.ir صورت می‌گیرد و وزارت راه و شهرسازی موظف است پس از اتمام مهلت خوداظهاری مذکور، اطلاعات جمع‌آوری‌شده را به‌صورت برخط و از طریق وب‌سرویس در اختیار سازمان امور مالیاتی کشور قرار دهد. طبعاً پس از دریافت اطلاعات، خانه‌های مسکونی خالی مشمول مالیاتی بر مبنای مالیات بر درآمد اجاره املاک خواهند شد که ضرایب آن به‌ترتیب برای سال اول، معادل شش برابر مالیات متعلقه، برای سال دوم، معادل دوازده برابر مالیات متعلقه و برای سال سوم به بعد، معادل هجده برابر مالیات متعلقه می‌باشد و سازمان امور مالیاتی کشور اقدامات قانونی را برای وصول این مالیات‌ها انجام خواهد داد.

کد خبر: ۱۱۷٬۸۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ل ع IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
      0 0
      دستتونو از جیب مردم بدبخت بکشید بیرون اون از بنزین اون از مالیات بسه دیگه جون مارو به لبمون رسوندین