۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳
 اینکه سوریه با واسطه ترکیه از ایران فولاد می‌خرد، دروغ محض است
عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی مشترک ایران:

اینکه سوریه با واسطه ترکیه از ایران فولاد می‌خرد، دروغ محض است

جنگاوران، عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه گفت: امکان ندارد که سوریه‌ نیاز به فولاد ایران داشته باشد و آن را با واسطه از ترکیه بخرد.

به گزارش بازار، رستم جنگاوران، عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه گفت: متاسفانه در روزهای اخیر یک فضای رسانه‌ای به راه افتاده تا روابط اقتصادی ایران و سوریه را تخریب کنند. دیروز خبر ممنوعیت واردات خودرو را منتشر کردند و امروز درباره خرید فولاد سوریه از ایران با واسطه‌گری‌ ترکیه خبرسازی می‌کنند.

امکان ندارد که سوریه‌ نیاز به فولاد ایران داشته باشد و آن را با واسطه از ترکیه بخرد. این خبر قطعا دروغ محض است. سوری‌ها در شش ماه گذشته به دلیل محدودیت ارزی برای واردات برخی از کالاهای مشابه داخلی‌شان محدودیت ایجاد کردند که براساس آن واردات باید به تایید بانک مرکزی این کشور برسد.

سوریه یکی از بزرگترین واردکنندگان آهن آلات، فولاد و کالاهایی از این دست از ایران است و نباید با اخبار غیردقیق در این خصوص شایعه پراکنی کرد. در خصوص خبر خودرو هم که دیروز در رسانه‌ها منتشر شد باید بگویم اصلا صادرات خودروی ساخته شده به سوریه هیچ وقت وجود نداشته است.

کد خبر: ۱۱۷٬۸۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha