۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴
۲۴۷ روستای زنجان نیازمند تهیه طرح بازنگری است
مدیرکل بنیاد مسکن زنجان:

۲۴۷ روستای زنجان نیازمند تهیه طرح بازنگری است

زنجان- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان با بیان اینکه ۲۴۷ روستای استان زنجان نیازمند تهیه طرح بازنگری است، گفت: بازنگری طرح‌های هادی با در نظر گرفتن قابلیت‌های توسعه روستایی است.

به گزارش  بازار به نقل از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، رضا خواجه‌ای با بیان اینکه طرح‌های هادی روستاهایی که نیازمند بازنگری هستند باید متناسب با نیازها و خواسته روستاییان مورد تجدید نظر قرار گیرد، اظهار کرد: هر ساله بازنگری طرح هادی روستایی از محل اعتبارات ملی و تملک دارایی‌ها در دستور کار بنیاد مسکن استان قرار دارد.

وی بیان کرد: با توجه به اتمام افق ۱۰ ساله طرح هادی برای ۳۲۴ روستا طرح بازنگری تهیه شده و هم‌اکنون نیز تعداد روستاهای نیازمند تهیه طرح بازنگری ۲۴۷ روستا است که در صورت تامین اعتبارات، بنیاد مسکن استان آمادگی لازم برای تهیه، اجرا و بازنگری طرح هادی تمامی روستاهای استان را دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان  با اشاره به اینکه بازنگری طرح هادی روستایی، نقش به‌سزایی در توسعه این جوامع دارد که با اجرای آن مهاجرت به شهرها کاهش خواهد یافت، تصریح کرد: این طرح‌ها در زمینه بهسازی معابر روستایی، بازگشایی، برداشت موانع، زیرسازی، آسفالت، جدولگذاری، سنگ‌فرش، میدان‌سازی، فضای سبز، احداث پارک، پیاده‌روسازی و ساخت کانال هدایت سیلاب است.

خواجه ای با تاکید بر اینکه تاخیر در بازنگری این طرح باعث افزایش قیمت زمین در روستا، مهاجرت به شهرها برای سکونت و مشکل در ارائه خدمات دستگاه‌ها می‌شود، یادآور شد: تلاش می‌شود جمعیت ساکن در مناطق روستایی حفظ شود و به تقاضاهای جدید برای زمین و مسکن در این مناطق پاسخ مثبت داده شود و به همین منظور، موضوع بازنگری در طرح‌های هادی مطرح می‌شود.

وی افزود: طرح هادی روستاها در دوره ۱۰ ساله پس از تهیه آن بازنگری می‌شود تا نیازهای جدید برای توسعه روستا شناسایی و برنامه‌ریزی لازم بر اساس نیازهای جدید انجام شود که می‌توان گفت تهیه این طرح، ظرفیت‌های توسعه‌ای و مزیت‌های سرمایه‌گذاری را نشان می‌دهد.

کد خبر: ۱۱۷٬۸۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha