۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱
دپوی ۶۰۰ هزار تن کالا در انبار بنادر مازندران
ناظر گمرکات مازندران مطرح کرد

دپوی ۶۰۰ هزار تن کالا در انبار بنادر مازندران

نوشهر- یوسفی منش، ناظر گمرکات مازندران گفت: بیش از ۶۰۰ هزار تن کالا در سه بندر امیرآباد، نوشهر و فریدونکنار دپو شده که باید نسبت ترخیص آن اقدام کرد.

علی یوسفی منش در گفتگو با خبرنگار بازار درباره کالاهای دپوشده اظهار داشت: بخشی از کالاهای دپو شده مربوط به سال قبل است و بیش از ۶۰۰ هزار تن کالا در سه بندر استان وجود دارد.

وی با اظهار اینکه به صورت مرتب با توجه به ظرفیت انبارها کالاها وارد و ترخیص می شود، گفت: فرآیند ترخیص کالا نیازمند ثبت سفارش، اسناد مالکیت و ارائه مجوزهای قانونی از جمله کد رهگیری بانک برای مشخص شدن ارز است.

وی دریافت کد رهگیری بانک را از جمله مشکلات فراروی برای ترخیص بانک بیان کرد و گفت: مقرر شد کالاهایی که مشکل کد رهگیری بانک دارند گمرک با دریافت دیگر مجوزها نسبت به ترخیص آن اقدام کنند.

یوسفی منش از صاحبان کالاها خواست تا نسبت به ترخیص کالاها اقدام لازم و عاجل داشته باشند، درباره فاسد شدن نهاده ها در انبارها نیز گفت: صاحبان کالاها باید در ترخیص آن تسریع داشته باشند.

وی با اشاره به ورود رئیس کل دادگستری و دادستان نسبت به ترخیص کالاها گفت: یکی از مشکلات در ترخیص کالاها بازارگاه محسوب می شود زیرا یکی از مجوزهای نهایی بازارگاه بوده و تا زمانی که مجوز نباشد نمی توان کالا را ترخیص کرد.

ناظر گمرکات مازندران گفت: مجوز در سامانه ای توسط جهاد کشاورزی صادر می شود و باید موانع فراروی رفع شود.

کد خبر: ۱۱۷٬۸۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha